Deepaljee Ellepola dhe Anusha Athukorala

Departamenti i Arkeologjisë së Sri Lanka

Deepaljee Ellepola (majtas) dhe Anusha Atukorale (djathtas)

1. paraqitje

නුවරඑළිය දිස්ති‍්‍රක්කයේ, හඟුරන්කෙත ප‍්‍රාදේශිය ලේකම් කොට්ඨාශයේ, මාදන්වල ගමේ පිහිටි මාදන්වල රජමහා විහාරය ඓතිහාසික හා පුරාවිද්‍යාත්මක වශයෙන් වැදගත් වන විහාරයකි. මෙම විහාරස්ථානයට අයත් පුස්තකාලයේ තැන්පත් කර ඇති පුස්කොළ පොත් පිළිබඳව කරන ලද අධ්‍යයන තුළින් වාර්තා තරන ලද තොරතුරු මෙම මාතෘකාව යටතේ ඉදිරිපත් කර ඇත. මාදන්වල විහාරස්ථානයට අයත් අධ්‍යයනය කරන ලද මෙම පුස්කොළ පොත් විවිධ විෂය කේෂත‍්‍රයන් යටතේ හඳුනා ගත හැකි විය. ආගමික, කෘෂි කර්මාන්තයට අයත් පොත්, ඉතිහාස පොත්, වෛද්‍ය විද්‍යාව, නැකැත් හා ජ්‍යෙතිශ්‍ය විද්‍යාව ආදිය මෙම පුස්කොළ පොත් අතර විය. ඒ අතරින් කිසිවක් නොලියන ලද එහෙත් ලිවිමට සුදානම් කර ඇති Pusgeḍiya නමින් හඳුන්වන පොත් කිහිපයක්ම වාර්තා විම ද වැදගත් සාධකයක් ලෙස සැලකිය හැකි ය.

මෙම ස්ථානයේ දී සිදු කරන ලද පුස්කොළ පොත් අධ්‍යනයෙන් විෂය කේෂත‍්‍රය හඳුනා ගැනිමට අමතරව කරුණු කිහිපයක් කෙරෙහි අවධානය යොමු කරන ලදි. පුස්කොළ ලේඛන ලිවීම ප‍්‍රගුණ කළ යුතු ශිල්පයක් මෙන්ම සංයමයෙන් කළ යුතු කාර්යයක් ද වේ. එමගින් අවශ්‍ය ලේඛන ලිවීම පහසු වේ. අදාළ විෂය කරුණු කළමනාකරණය මෙම ලේඛන කලාවට ආවේණික වූ ලේඛන රීතින් පිළිබඳ අවබෝධය හා පුරුදුපුහුණු වීම, සුගම ලෙස පුස්කොළ ලේඛන ලිවීමට වැදගත් සාධක වේ. එම නිසා පුස්කොළ පොත් ලියු ලේඛකයින් පිළිබඳ දැනුවත් වෙමින් (වගු අංක 1හි සඳහන් පරිදි ඒ ඒ පොත් ලියු ලේඛකයින්ගේ තොරතුරු ඇතුළු කර ඇත.) පුස්කොළ පොත් ලියු කාලය සහ සමහර අවස්ථාවල දී ලියු ලේඛකයාට බරපැන් දරා ලබා ගත් අවස්ථා ද මෙම පර්යේෂණයේ දී හඳුනා ගත හැකි විය. පුස්කොළ පොතක අඩංගු පත් ඉරු සංඛ්‍යාව, භාෂාව, පැවැත්ම මෙන්ම පුස්කොළ පොතේ ආරක්ෂාවට යොදා ඇති පොත් කම්බය ද අධ්‍යයනය කරන ලදි. එම කම්බා සහ පොත, පොත් ලණුව තද වීමට යොදන සකියාව සකස් කිරිම සම්බන්ධව ද කරුණු වාර්තා කර ඇත. මෙම පොත් පිළිබඳ කරුණු වාර්තා කිරිමේ දී ඒවායෙහි දිග, පළළ, උස, බර මෙන්ම පත්ඉරු සංඛ්‍යාව ආදියෙහි විස්තරය ද ඇතුළු කර ඇත. පොතට යොදන කම්බය සකස් කර ඇත්තේ කෙසේද සහ ඒවාට යොදා ගත් මාධ්‍ය, සැරසිලි මෝස්තර පිළිබඳව ද කරුණු සඳහන් වේ. න-ස්පර්ශනීය උරුමයක් වශයෙන් ද වැදගත් වන්නා වූ මෙම පොත්වල අභ්‍යන්තරයේ සඳහන් කරුණු වලට අමතරව පත්ඉරු මත අඳින ලද විශේෂ සහ දුර්ලභ වශයෙන් වාර්තා වන විවිධ චිත‍්‍ර සටහන් විශාල ප‍්‍රමාණයක් වාර්තා කිරිමට හැකි වීම මෙම අධ්‍යයනය සාර්ථක කර ගැනිමට ඉවහල් වු බව පෙනේ. (වාර්තා කරන පුස්කොළ පොත්වල විස්තර ඇතුළත් කොටස සකස් කරන ලද වගුව වගු අංක 1 ලෙස ඉදිරිපත් කර ඇත).

(Ju lutem vini re se kjo foto është nxjerrë nga http://amazinglanka.com/)

2. hyrje

මාදන්වල විහාරයේ පුස්කොළ ලේඛන අධය්‍යනයෙන් වාර්තා කරන ලද තොරතුරු විමර්ශනය කිරිමට පෙර සඳහන් කිරිමට පෙර මෙකී කලාව පිළිබඳ මුලික හඳුනා ගැනිමක් සහ ප‍්‍රවිශ්ඨයක් ලබා ගැනිමේ දී එහි ඉතිහාස සහ විකාශනය පිළිබඳ සඳහන් කළ යුතු වේ. අතිීතයේ පටන් වර්තමානය දක්වා ලිවීමට ගන්නා ලේඛන ද්‍රව්‍යයක් ලෙස පුස්කොළ මාධ්‍ය හඳුනාගත හැකි ය. ඝර්ම කලාපීය රටක් වශයෙන් ශි‍්‍ර ලංකාවේ බහුලව වැඩෙන තල ගසේ ගොබය ලේඛනයට සුදුසු පරිදි සකස් කර ලිවීමට භාවිත කිරිම ලංකාවේ ලේඛන ඉතිහාසයේ සන්ධිස්ථානයක් ලෙස සැළකේ. කි‍්‍රස්තු වර්ෂ 16 වැනි සියවසේ පෘතුගීසින් කඩදාසි හඳුන්වා දුන් නමුදු එම කාලවකවානුව තුළ දී ද පුස්කොළ ලේඛන භාවිත විය (දීපාංජනී 2009:51). ශත වර්ෂ ගණනක් අඛණ්ඩව ලංකාවේ ලේඛන මාධ්‍යයක් වශයෙන් පුස්කොළ භාවිත වු බවට සාධක ඇත. පුස්කොළ ලේඛන සම්ප‍්‍රදායේ ඉතිහාසය කි‍්‍රස්තු පූර්ව යුගයේ ආරම්භ වන්නට ඇතැයි සැළකේ. මිහිඳු හිමියන්ගේ ලංකාගමනයෙන් පසු මෙරට බුදුුදහම ප‍්‍රචලිත වීමත්, ඉන්පසු සංඝමිත්තා තෙරණිය සමඟ පැමිණි විවිධ ශිල්පින්ගේ ශිල්පශාස්ත‍්‍ර දැනුම ලංකාවේ විමධ්‍යගත විමත් නිසා එම දැනුම් සම්භාරය ලේඛන ගත කිරිමේ සම්ප‍්‍රදායය කි‍්‍රස්තු පූර්ව යුගයේ මුල් කාලයේ සිට ආරම්භ වු බව පෙනේ (ද සිල්වා, ඔස්ටින් සි.එම්. 221:1969).

Shkrimet e shkruara në tekstet e suvasë përfshijnë artikuj mbi informacionin fetar, jofetar, kulturor, shoqëror etj. Janë zhvilluar origjinat e origjinës së lashtë dhe origjinën e regjistrave të kamarierëve. Në këto dokumente, njohja e informacionit personal është në kontekst. Konteksti kulturor, periudha e kohës, konteksti dhe konteksti i siguruar shoqëror vazhdojnë të jenë dobia dhe kërkesa përkatëse. Kishte edhe dobi dhe kërkesa për dokumente të suvas. Prandaj, është një incident historik i njohur si regjistrimi i arteve folklorike orientale që janë formuar përmes dokumenteve oystolike. Është një arritje e rëndësishme në historinë e shkrimit. Pika tjetër e rëndësishme është konvertimi i plehut gjethe në mbishkrime.

දැනට ලෝකයේ පැරණිම පුස්කොළ හඳුනාගෙන ඇත්තේ කි‍්‍රස්තු පූර්ව 2 වැනි සියවසට අයත් මධ්‍යයම ආසියාවෙන් ලැබුණු පුස්කොළ පොතකි. ලංකාවේ පැරණි පුස්කොළ පොත කි‍්‍රස්තු වර්ෂ 13 වැනි සියවසට අයත් බව හඳුනාගෙන ඇත (විමලරත්න 1989:52) මෙරට සෑම ප‍්‍රදේශයකම මෙන්ම විදේශියන් සතුව විවිධ විෂයන්ට අයත් පුස්කොළ පොත් 75,000ක් පමණ වෙතැයි සැළකේ. මෙයින් 95% පමණ 18, 19 වන සියවස් තුළ ලියන ලදැයි සිතීමට සාධක ඇතත් ප‍්‍රමාණවත් පුස්කොළපොත් ප‍්‍රමාණයක් 20 වැනි සියවස කාලයට අයත් යැයි සැළකේ. 18 වැනි සියවසට පෙර ලියන ලද පුස්කොළ පොත් හමුවන්නේ විරල වශයෙනි. ගම්පල හා කෝට්ටේ රාජධානි පැවති කාලයේ ලියන ලද පුස්කොළ පොත් කිහිපයක් වාර්තා වන නමුත් කි‍්‍රස්තු වර්ෂ 13 වැනි සියවස ලියන ලදැයි සැළකිය හැකි පුස්කොළ පොත් 4ක් දැනට හඳුනාගෙන ඇත (ප‍්‍රනාන්දු 1985ː146). භාෂා ලක්ෂණ හා ලිවීමේ ශෛලිය, අනුව දැනට ලංකාවෙන් හමු වු පැරණිම පුස්කොළ පොත් මෙම පොත් ලෙස වාග් විද්‍යාඥයින් හඳුනා ගෙන ඇත. අනුරාධපුර හා පොළොන්නරුව යුගය දක්වා සහ ඉන්පසු යුගවල ලියන ලද පැරණි පුස්කොල පොත් කිසිවක් මෙතෙක් වාර්තා වි නොමැත.

Tradita Dorëshkrimet varet nga mjedisi në disa faza. Njohuri, kultura dhe mjedisi janë zbatuar në bashkëpunim me rrjetin si një e njohurive të mbledhura e mjedisit në diversitet vendit tonë dhe shkëmbimin e njohurive dhe të prekur drejtpërdrejt funksionet lineare. Kjo vlen në mënyrë të barabartë për të dorëshkrimeve çështje traditë. Vetëm sektori fetar në studimin e shkrimit duhet të jetë hetimi i rrjetit, por edhe kulturore.

උරුමය ස්පර්ශනිය න-ස්පර්ශනිය ලෙස වර්ග කළ හැකි ය. එහි දි යම්කිසි දෙයක් විසන්ධි කොට නිර්වචනය කර එය සන්දර්භයක් තුළ තබා එය නිර්මාණය වුයේ කෙසේ ද පිළිබදව අධ්‍යයන වේ. පුස්කොළ ලේඛන ද එලෙස අධ්‍යයනය කළ යුතු අතර එය වැදගත් අවස්ථාවක් ලෙස සැළකිය හැකි ය. තල කොළ එක්ව ගත් කළ පුස්කොළ මිටියක් ලෙස දෘශ්‍යමාන වුවද විශාල සන්දර්භයක් තුළ පවතින එකක් ලෙස මෙකී ලේඛන හඳුුනා ගැනේ. ඓතිහාසික යුගය, මුල් ඓතිහාසික යුගය, මධ්‍ය ඓතිහාසික යුගය, අපර ඓතිහාසික යුගය, ලෙස වර්ග කරමින් තාක්ෂණය, කලාව, චිත‍්‍ර, කැටයම් ආදි නිර්මාණය විම තුළින් ද්වීතියිික සංස්කෘතින් නිර්මාණය වී පවතී. පුස්කොළ ලේඛන සන්දර්භගත කරවීම ඊට සමගාමිව ඉතිහාසය අධ්‍යනය කිරිම මෙම පර්යේෂණයෙන් සිදු වීම වැදගත් වේ.

Ndotja e trashëgimit të trashëguar nga të tjerët në dokumentet murature. Prandaj, në planin afatgjatë, konteksti i rrjeteve kulturore, sociale dhe rrjeteve shoqërore ka evoluar në kontekstin e këtij konteksti. Është e rëndësishme që këto studime të ndihmojnë arkeologët, konservatorët dhe arkeologët që të trajnohen. Statutet për ruajtjen e këtyre dokumenteve. Kjo gjithashtu ofron mundësi për të mbrojtur këto dokumente përmes tyre.

ජන කොට්ඨාශය, ස්වභාව ධර්මය, ඉතිහාසය, පුරාවිද්‍යාව, මනුෂ්‍ය පැවැත්ම, තිරසාරත්වය සහ අනන්‍යතාව පිළිබඳව පුස්කොළ ලේඛන වල ඇත. න-ස්පර්ශනිය උරුමය සම්බන්ධව ජන කොට්ඨාස ප‍්‍රතිරූපනය වන බව ද කිය වේ. මෙහි දීි මෙම උරුමයන් හී ඇතුළාන්තය පිළිිබඳ අධ්‍යයන කොට පරිච්ඡේද කිරීිමත් බෙහෝ පාරම්පරික කරුණු එළි දැක්විමත් මෙමඟින් සිදු කිරීිම වැදගත් වේ. සංස්කෘතිය යනු සැකසිමයි. පුරාවිද්‍යාවේ දී සිදු වන්නේ සාමුහික දැනුම සෙවිමයි. එයට ඉතිහාසගත සිදුවීම් හා මෙවැනි ලිඛිත පුරාවස්තුන්ද එකතු කර ගත හැකි ය.

3. rishikim

පුස්කොළ ලේඛන සම්ප‍්‍රදාය අවකාශයන්ගේ පුළුල් කිරිමට විධිමත් හා නොවිධිමත් ක‍්‍රම තුළින් අවකාශය සැලසෙන පර්යේෂණ ක‍්‍රමයකි. ඒ අනුව මාදන්වල විහාරයේ පුස්තකාලය සතු මෙම පුස්කොළ පොත් එකතුවේ අධ්‍යයන කර අනාවරණය කර ගත් කරුණු රැසකි. සමස්තයක් වශයෙන් වාර්තා කරන ලද පොත් ප‍්‍රමාණය 57කි. එම පුස්කොළ පොත් 57ම විවිධ පැතිකඩ ඔස්සේ විශ්ලේෂණය කර ඇති අතර පොත් පහත පරිදි වර්ග කරන ලදි.

  1. Libra të syrit
  2. Libra letrare
  3. වෛද්‍ය විද්‍යාවට අයත් පුස්කොළ පොත්
  4. ජ්‍යෙතිශ්‍ය විද්‍යාවට අයත් පුස්කොළ පොත්
  5. Libra oboe që përmbajnë fakte sociale dhe kulturore
  6. Libra të tjerë

Këtu, një numër i madh sutrasësh janë të shkruara nën librat e owl që përmbajnë fakte fetare dhe letrare. ajo Brahmajāla dhe Sedipatthana sutras Ishte më së shumti i njohur. Kategoria e letërsisë Libra Jatak dhe Samhaaram Ishte e mundur të identifikohej më së shumti për t'u shkruar.

පුස්කොළ පොත්වල පරිමාණයන් කෙරෙහි අදහස් දැක්විමේ දී සෑම පොතක්ම සෙන්ටි මීටර් 30ට වඩා දිගින් යුක්ත ය. එවැනි ප‍්‍රමාණයට පත්ඉරු සැකසීම ඉතා අසිරු කාර්යයකි. සෑම පත්ඉරුවක්ම දිගින් වැඩිවන තරමට ගොනු කළ හැකි විෂය කරුණු පෘථුල ය. එමෙන්ම සෑම ආගමික කරුණක් සඳහන් පොත්වල පළල සෙන්ටි මීටර් 2ට වඩා වැඩි ය. පත්ඉරුවක පළල සකස්වන්නේ තලගොබයේ ඇති ප‍්‍රමාණයට නිසා පත්ඉරුවට සකස් කිරිමට ගත් තල ගොබය සශි‍්‍රක තත්වයේ තිබෙන්නට ඇති බව නිගමනය කළ හැකි ය. ආගමික පොත් රචනා කිරිමේ දි පළල් පත්ඉරු භාවිත කිරිම බොහෝ අවස්ථාවල දී හඳුනා ගත හැකි ය. වෙද පොත් කිහිපයක්ම සෙන්ටි මීටර් 0.5 සහ 2 ආකාර විය. වෛද්‍ය විද්‍යාවට අයත් පුස්කොළ පොත්, අත් බෙහෙත් සහ වට්ටෝරු ලෙසත් ඒවා රැගෙන යාමේ පහසුවත් නිසා කුඩා පත්ඉරු යොදා ගැනිමෙන් පොත් නිමවනු ලබයි. පුස්කොළ පොත්වල උස සඳහන් කිරිමේ දී යොදා ගත් පත්ඉරු ප‍්‍රමාණයට අනුව වෙනස් වේ. වැඩිම උස සහිත පොත ලෙස වාර්තා වුයේ පුජාවලියයි. පත් ඉරු සංඛ්‍යාව 503ක් වන අතර උස සෙන්ටි මීටර් 20 කි.

මෙම පොත්වල අභ්‍යන්තරව සඳහන් කරුණු කෙරෙහි අවධානය යොමු කිරීමේ දී ලියන ලද භාෂාව, අක්ෂරවල ප‍්‍රමාණය, අක්ෂර වර්ගය, කාලය, ලියන ලද්දේ කවුරුන් විසින් ද බරපැන් දැරූ පිරිස, පුස්කොළ ලේඛන රීතින් අනුගමනය කිරිම සහ පත්ඉරුවල ඇති චිත‍්‍ර සටහන් ද වේ. පුස්කොළ ලේඛන ලිවීමේ දී අක්ෂර ශෛලින් කිහිපයක්ම වේ. ගජාක්ෂර. සිංහාක්ෂර, හංසාක්ෂර, කාකාක්ෂර යන මේවා අතරින් වැඩි වශයෙන් සිංහාක්ෂර, ගජාක්ෂර මෙන්ම හංස අකුරුවලින් ලියන ලද පොත් වාර්තා විය. අකුරු මධ්‍යම ප‍්‍රමාණයෙන් යුක්ත ය. ආගමික පුස්කොළ පොත් බහුතර ප‍්‍රමාණයක් පාලි භාෂාවෙන් ද අනෙකුත් පොත් සිංහල භාෂාවෙන් ලියා ඇකි අතර ඇතැම් පොත් ගද්‍ය සහ පද්‍ය ශෛලිය අනුගමනය කර ඇත. පුස්කොළ ලේඛන ලිවීමේ දී ලේඛන රීතියට අයත් වන කාලය සහ කතෘ සඳහන් කිරීිම සිදු වේ. මෙහි දි එම කරුණු මුල් පත්ඉරුවේ හෝ අවසන් පත්ඉරුවේ සඳහන් කිරීම සිදු වේ. මෙම පුස්කොළ පොත්වල ද මුල හෝ අග පත්ඉරුවල ලියන ලද කර්තෘ, බරපැන් දරා පූජා කළ පිරිස මෙන්ම කාලය ද සඳහන් කර ඇති අවස්ථා වාර්තා විය. මෙහි දී විශේෂයෙන් හඳුුනාගත හැකි කරුණක් වුයේ ආගමික කාණ්ඩයට අයත් පුස්කොළ පොත් රචනා කර ඇත්තේ භික්ෂුන් වහන්සේලා විසින් බවයි. මාදන්වල විහාරය වර්තමානයේ පිරිවෙනක් ලෙස ප‍්‍රකට ය. එසේම අතීතයේ පටන් එසේ පැවති බවට සාධකයක් මෙවැනි කරුණු තුළින් හඳුනාගත හැකි වේ. මෙහි දී මාදන්වල පිරිවෙනේ නේවාසික භික්ෂුන් වහන්සේලා විසින් පොත් ලියා ඇති බවට පුස්කොළ ලේඛන තුළ අඩංගු කරුණු තුළින් සාධක ලැබෙන අතර එම භික්ෂුන් වහන්සේලාට බර පැන් දරා ලබා ගෙන මෙකී විහාරයට පුජා කළ බව සඳහන් වේ. එයින් ඉහත සඳහන් කළ සාධකයන් මෙම කරුණු තවදුරටත් සනාථ කරනු ලබයි (වගු අංක 1). භික්ෂුන් වහන්සේලාට අමතරව ගිහි පිරිස ද පුස්කොළ පොත් ලියා ඇති අතර බර පැන් දරා පුජා කළ බවට තොරතුරු වාර්තා විය.

Autori i librave të Librave të Mjekësisë dhe Astrologjisë nuk përmendet. Ajo mund të konsiderohet e veçantë. Meqenëse këto shpesh janë tradicionalisht dhe tradicionalisht, duket se ata nuk kanë tentuar të përmendin dhe fshehin autorin. Koha është me redaktorin e hartës së gocave. Kjo gjithashtu konsiderohet si rregull i shkrimit të estrusit. Duke identifikuar kohën, mund të përcaktohet mosha e popullsisë. Tabela kronologjike e karavidheve, c. Duke përdorur të njëjtën ditë dhe kohë si metodë Lita ose Sinhala, ose metodën e Zgjimit. Është raportuar se të gjitha fletëpalosjet e regjistruara ishin nga 18 dhe 19 shekuj. Përveç kohës së shkrimit, u përmend edhe periudha e sakrificës. Në disa raste, koha mund të përcaktohet në bazë të aspekteve të tjera të librit. Kishte një periudhë kohore midis librave të librave dhe kohës së librit. Për shembull, për shekuj me radhë, monedhat përdoreshin si libra monedhash VOC dhe mund të identifikoheshin gjatë viteve të përmendura.

මෙම පොත් එකතුවේ හිස් පුස්කොළ පොත් කිහිපයක්ම වාර්තා විය. මේවා පුස්ගෙඩිය ලෙස හඳුන්වන අතර එදිනෙදා ප‍්‍රයෝජනයට හෝ යථා කාලයේ ලිවීමට පෙර සුදානම් කර සකස් කරන ලද ඒවා ලෙස සැළකිය හැකි ය. මෙවැනි පොත් බොහෝ ප‍්‍රමාණයක් වාර්තා වී ඇති නිසා භික්ෂුන් වහන්සේලාට අප වර්තමානයේ පොත් පුජා කරන්නා සේ පුජා කරන්නට ඇති බව සැළකිය හැකි ය. ලිවීම මෙම විහාරයේම සිදු කර ඇති බවට සාධක හමුවන නිසා එවැනි කාර්යයක් සිදු වන්නට ඇති බව සඳහන් කළ හැකි ය. පුස්ගෙඩිය මෙම විහාරයට ලැබෙන අනෙක් කරුණ වන්නට ඇත්තේ අතීතයේ කෙනෙකු මිය ගිය පසු හත්දවසේ හෝ තුන්මාසයේ දානයට පුස්ගෙඩියක් පුජා කිරීම සිරිතක් වශයෙන් ද සිදු කර ඇත (ලගමුව 2007:121). එම නිසා මෙකී විහාරස්ථානය අවට ජනයා එවැනි සිරිත් අනුගමනය කරන්නට ඇති බව අනුමාන කළ හැකි ය.

අභ්‍යන්තර කරුණු කෙරෙහි අවධානය යොමු කිරිමේ දී අනෙක් වැදගත් කරුණ වන්නේ පත්ඉරු මත ඇදි විවිධ වු චිත‍්‍ර සටහන් හා ජ්‍යාමිතික මොස්තරයි. මෙවැනි සටහන් විශාල ප‍්‍රමාණයක් වාර්තා කිරීිමට හැකි විය. චිත‍්‍ර සටහන් භාවිතයට කරුණු කිහිපයක්ම බලපානු ලබයි. අන්තර්ගත විස්තරය කෙටිකර අර්ථය ලබා දීම, යමක් දැක්වීමේ දී කරුණු වැඩිදුරටත් පැහැදිලි කිරීම, සමහර අවස්ථාවල දී කරුණු සැඟවීමට උත්සාහ කිරිම, ව්‍යංගයෙන් කරුණු දැක්වීම හා ඉඩ කළමනාකරණය ආදිය සඳහන් කළ හැකි ය. එසේ සටහන් කරන ලද චිත‍්‍ර ප‍්‍රමාණයක් කොටස් කිහිපයක් යටතේ වර්ග කරන ලදී.

  • Lotus lulesh mami
  • Dizajn lules me forma të ndryshme gjeometrike
  • Forma të ndryshme gjeometrike
  • Forma të ndryshme gjeometrike të imazheve të kafshëve
  • Imazhe të formave të ndryshme gjeometrike
  • Imazhe të ndryshme të kafshëve
  • Pemë të ndryshme
  • tjetër

ලෙස මේවා වර්ග කළ හැකි ය (අංක 1-23 චිත‍්‍ර සටහන්). එම චිත‍්‍ර වැඩි වශයෙන් වාර්තා වුයේ ජ්‍යෙතිශ්‍ය හා නැකැත් ශාස්ත‍්‍රයට අයත් පුස්කොළ පොත්වල සහ වෛද්‍ය විද්‍යාවට අයත් පොත්වලය. සුත‍්‍ර පොත් කිහිපයකම ජ්‍යාමිතික මල් මොස්තර අනර්ගත කර ඇත, සූත‍්‍ර පොත්වල එම සූත‍්‍ර හෝ කරුණු වෙන් කිරිම සඳහා ජ්‍යාමිතික මල් මොස්තර යොදා තිබුුණි. මෙම චිත‍්‍ර තුළින් හඳුනාගත හැකි කරුණු කිහිපයක්ම වේ. මෙහි දී ලිවීමට දන්නා කර්තෘ චිත‍්‍ර ශිල්පියෙකු ද වී ඇත. ඔහු කලාකාරයෙක් ද විය. එමෙන්ම ලේඛන පිළිබඳ මනා නිපුණත්වයෙන් යුත් කෙනෙකු ද විය .

Ka disa nga pjesët më të rëndësishme të librit, Owls. ata Kriteri Literary Booker (Mbulimi i librit), kaseta dhe libra aktivයි. (නූල සහ කවරය අතරට යොදා බොත්තම වැනි දෙයකි). පුස්කොළ පොතක ආරක්ෂාවට අලංකාරයට හා වටිනාකම ලබා දීමට මේවා විශේෂ කොට සළකුණු ලබයි. වාර්තා කරන ලද පොත් වල වැඩි ප‍්‍රමාණයකට දැව මාධ්‍ය උපයෝගී කරගෙන සකස්කරන ලද කම්බා යොදා ඇත. ලාක්ෂාවලින් හැඩකරන ලද සම්ප‍්‍රදායික සැරසිලි මෝස්තර ද යොදා ඇත. ඊට අමතරව ලෝහ මාධ්‍යයෙනන් සකස් කරන ලද කම්බා 1 පමණක් වර්තා විය. (වගු අංක 1) පොත් සකිය සඳහා ඇත්දළ පිත්තල මිශ‍්‍ර ලෝහ,හා විවිධ කාසි වර්ග භාවිත කර ඇති බවට සාධක වාර්තා වි ඇත. සමහර පුස්කොළ පොත්වලට පත්ඉරුවලින්ම පොත් කම්බය යොදා තිබු අතර පොත් කම්බය නොමැති පොත් ද කිහිපයක්ම වාර්තා විය.

Hulumtimi i mësipërm ka dokumentuar shumë gjëra në historinë e shkrimit të osterit. Studimi i kësaj tradite është një përmbajtje e menaxhimit historik, kulturor, fetar, politik, shoqëror dhe të trashëgimisë. Të gjitha këto fakte gjenden në dokumente të ndryshme në fletëpalosje dhe ato janë gjithashtu një investim intelektual për të ardhmen. Hulumtuesit, konservatorët, gjuhëtarët mund të inkurajohen të përqëndrohen në hulumtimet e ardhshme.

4. Bibliografia e ngjashme

  • Ekzaminimi i Ellepola, Diaperzhani (2009), praktika e shkrimit të suvasit dhe efekti i përmbajtjes së tij, Options purāttva, Zona 2, Departamenti i Arkeologjisë, Universiteti i Peradeniya.
  • Paranavithana KD. (1996), origjina e origjinës së Sri Lanka, evolucioni, Muzetë, Zona 4 Wildlife, Departamenti i Muzeve Kombëtare, Colombo.
  • Fernando PEEP (1953), Muzeu i Historisë së Pulp Fiction në Muzeun Britanik, hapat, Gazeta Vjetore e Bashkimit Sinhalal të Universitetit të Ceilonit, Colombo.
  • Wimalaratne KDJ (1989) Ruajtja dhe Rindërtimi i Materialeve të Bibliotekës, Colombo.
  • De Silva, Austin SHM (1969), tekstet e lashta të Sri Lankës, Shekulli i studimit, Departamenti i Arsimit i 1, Colombo.
  • Laguaru, Ariya (2007), Librat ola të Sri Lanka, Departamenti i Çështjeve Kulturore, Colombo.
  • Hulumtimi në terren i bërë në tempullin Madanwala, 2016

මාදන්වල රජමහා විහාරයේ පුස්කොළ පොත් පිළිබඳ විමර්ශනයෙන් ලබා ගත් දත්ත

Jo. Libri në broshurë

emër

shkallë përshkrim
gjatësi

(Cm)

gjerësi

(Cm)

lartësi

(Cm)

peshë

(G)

IUT kryqëzim
1 Libri i Sutres (Angam Sutta dhe Satipatthana Sutta) 43.5 6.1 5.8 819 24 Është një Sinhale moderne dhe Letër e Mesme. Kordonin prej druri. Sipërfaqja e frenuar zbukurohet me tekstile të shkruara, të zbukuruara me të kuqe, të verdhë dhe të zezë. Qepja e parë është gjeometrike.
2 Maska e trurit me PuskaPopatha 48 6.5 3.8 534 141 Një PalaPark e shkruar në Pali. Shkronjat janë me madhësi të mesme. Është me dru zjarri. Zorra është gjeometrike dhe e gjithanshme. Verdhë dhe e zezë. Në mes të kapelës është bërë.
3 Kirurgjia e maskës së trurit 36 6 13 1.359 468 Shkruar në Pali. Kordonin prej druri. Hartat gjeometrike janë stolisur me lente. Ngjyra të verdha dhe të zeza.

4 Ossuary me Wessonara Jagath 47.7 5.7 3.5 437 44 Ky libër është shkruar në gjuhën sinhale. E zezë dhe e kuqe janë të stolisur me paleta dhe stile gjeometrike.
5 Satipatthana Sutta dhe broshura fisnore Uyad Sutura 50.3 6 4.4 645 152 Është një buf, e zbukuruar me tela druri dhe karaktere. Qilim është bërë. Hartat gjeometrike përbëhen nga 49.
6 Purawanata është poet 44.5 5.6 4.7 463 142 Listat gjeometrike janë tërhequr në letër. Është shkruar në Pali, një tatuazh me madhësi të mesme.
7 Sutta Suriodhdagana Sutra 4.5 5.2 0.5 588 64 Libri i gjuhës Pali i shkruar në Pali është një emblemë e Laksha Liwal dhe një dizajn Paleetti.
8 Libri i librave 35.5 5.5 9.4 957 211 Ky libër, i përbërë në shekullin 1913, është i punuar me dru. Ngjyrat e kuqe dhe të zeza janë inerte.
9 Pusgeḍiya 44 3 1.179
10 Samhaaram 47.8 5.7 4.8 143 Absolut të lirë. Ky libër nuk është përfunduar.
11 Libri Mjekësor 34.5 0.6 4.9 584 112 Kjo franshizë gjuhësore është e shkruar në gjuhën sinhalale. Monedha e njëqindvjetorit 1870 është shpikur si 'Aktive'.
12 Formula e trurit 42.3 6 3.5 48 Ky libër i përbërë në Pali është i përjetshëm dhe i thjeshtë. Përdoret një sistem bronzi.
13 Formula e sedfitimit 45 5 4 134 Ky libër, i përbërë në Pali, është pa problem.
14 Doktor i Mjekësisë 34.5 5.5 1.9 12 Dru ruan me receta të thjeshta dhe receta.
15 Dhammacakka Sutta Puskalpotha 56.8 5.8 5.5 756 Shkruar në Pali. Kordonin prej druri. Pigmenti i kuq është i ngopur. Një vrimë e verdhë për t'u ngjyrosur në vrimë. Linjat kanë linja të zeza.
16 Pusgeḍiya 44 5.5 2.4 45 Absolut të lirë. Në të ardhmen, asgjë me shkrim nuk është shkruar nga domosdoshmëria.
17 Pusgeḍiya 45.8 3.3 1.8 1.017 45 Absolut të lirë. Në të ardhmen, asgjë me shkrim nuk është shkruar nga domosdoshmëria.
18 Ardhmëria e së ardhmes 37.5 4.5 2 1 084 34 Kordonin e thjeshtë prej druri. Ky libër, i përbërë nga Pali, qëndron për madhësi të mesme.
19 Mjekësia dhe astrologjia 22.5 6.3 11.6 672 78 Shkruar në Sinhale. Linja 2 është një vizatim.
20 Libri Sutras Gulp 43.3 0.6 8.1 71 100 Shkruar në 1893.02.26 Abhayagiri Vihara në vitin 2012. Suwathugammana Sutta, Brahmasya Sutta, Paticcassamuyaduma Sutta. Mbulesa e prapme është gjeometrike. Dævakambayaki. Dizajn dekorativ.
21 Libri i Jataka 48.4 4.4 3.7 50 Ky libër është shkruar në gjuhën sinhale. Ngjyrat e zeza dhe të kuqe janë të qëndisura me zbukurime dekorative.
22 Formula për zëvendësimin 45 6 5.2 561 91 Dru është tela e thjeshtë. Ky libër, i përbërë nga Pali, qëndron për madhësi të mesme.
23 Wedda dhe Software Senior 31.5 6.6 2.2 65 Dëgjohet mirë. Modele të ndryshme gjeometrike janë nxjerrë në rrëshqitjet.
24 Libri i Vizitorëve 31 41.3 5.1 143 Shkruar në prozë dhe poezi, ky libër përmban një shumëllojshmëri të shenjave gjeometrike dhe zodiakut në hartë. Kordonin e thjeshtë prej druri.
25 Doktor i Mjekësisë 30.8 0.5 2.5 10 Shkruar në prozë dhe poezi, ky libër përmban një shumëllojshmëri të pikturave gjeometrike dhe qarqeve naaket në skicë. Kordonin e thjeshtë prej druri.
26 Samhaaram 47.2 6.9 19.5 1.252 503 Shkruar në Sinhale. Druri është bërë me ngjyrë të kuqe, të zezë dhe të zezë. VOC monedhë përdoret për qëllime organizative.
27 Formula e trurit 47.8 6 7'2 - 190 Ky libër, i shkruar në ditën e Mësuesit të shekullit 1770 Wesak, përbëhet nga modele të ndryshme gjeometrike dhe modele zbukuruese.
28 Libri i fajtorit 37.1 5.1 6.3 555 64 Ky libër, i shkruar në Sinhale, është pa problem. Mjekësia dhe artet e kuzhinës përfshijnë fakte.
29 Libri i Dhamma 46.5 6 3.5 558 195 Është me dru zjarri. Asnjë gdhendje. Bimore e kultivuar mbetet e zbardhur. Monedha është një monedhë e cent 1922.
30 Libri i mjekësisë së sëmundjes oftalmologjike 20 5 4 78 Është me dru zjarri. Informacion në lidhje me alergjitë. Bimore e kultivuar mbetet e zbardhur.
31 Formula e trurit 41 5.8 7.2 1.02 125 Një libër nga Sobitha Thera. Është me dru zjarri.
32 Moulds fruta 40.8 6 0.2 - 24 Asnjë broshurë boshe.
33 Spektri i materies me një jacal koral 65.2 6.3 3.7 - 43 Viti i Buddhës 2472, ose Xanthus 1928, Ukkumennika Upasica dhe Wijayasekara Mudiyanselage Appuhami. Ka një monedhë në shekullin 1929.
34 Formula e brownies 41 5.8 7.2 - 75 Në 1990 BC, në 22 në nëntor, dita e trembëdhjetë u shkrua nga Upasaka Raala e Thamara shtëpi. Buwaneka u dorëzua ceremonialisht në Vihara nga Diyawalana në 1821.
35 Nahet Book 31 04 5.1 143 Kordoni është i panevojshëm. Ai përfshin informacion nga Nachate. Ciklet e ngritura dhe dizajne të tjera gjeometrike.
36 Formula e trurit 39 5.5 1.3 43 Kordoni është i panevojshëm. Disa fitues janë bërë të zbardhur.
37 Mjekësia dhe terapia e lartë 31.5 6.6 2.2 65 Kordoni është i panevojshëm. Librat nuk janë aktive. Jigsaw pickets kanë forma dhe modele të ndryshme.
38 Sutrat dhe dënimi i katërt 33.8 5.3 5 407 55 Pali është shkruar. Gdhendje druri gdhendje. Librat nuk janë aktive.
39 Bhakha Dhamma dhe Jathaka flasin 45.3 5.3 3.6 392 48 Shkruar në Sinhale. Pulpa druri është gdhendur me lacunae. Librat janë bërë me fildish të guximshëm.
40 Fjala e Budës dhe e Profetëve 45.6 6.3 2.3 405 46 Shkruar në Sinhale. Pulpa e drurit është gdhendur thjeshtë.
41 Formula e madhe e sedimentimit 49.5 5.9 6 126 Don Wijesinghe Appuhami është shkruar në gjuhën 1881 Pali. Pulp dru.
42 Kurtma Jathak 36.9 5.3 3 292 36 Shkruar në Sinhale. Gdhendje druri gdhendje. Përdoret funksioni tunxh.
43 Milindapragnaha 65 6 10 1.953 232 Madanwala Ratanapala Thero shkroi. Një tela e bërë nga një metal i përzier. Ka skulptura të bukura në sipërfaqe. Sakiyāvaki bronzi.
44 Doktor i Mjekësisë 30.8 5 2.5 10 Stili i shkruar dhe poetik. Ka informacione që i përkasin Nachate-it. Pulp dru. Bashkim pjesësh figure të fotografuar kanë imazhe të ndryshme.
45 Librin Sutt Aulacaca Sutta, Chulla Sutrasapaththana Sutta, Mangaparinibbana Sutta, Chulhallitri Sonda Sutta, Brahmagavathna Sutta dhe Sutta të tjera. Në 1892.2.26 Temple Asgiri, Madanwala, Bopitiye Sumangala Thera shkroi një libër. Ka dizajne gjeometrike. Kube druri kanë dizajne dekorative.
46 Libri i Jataka 39 6 3 32 Stoli druri Dekorimi i lulediellit. Në Ditën e 1966.3.27, adhuruesit janë sakrifikuar te Zoti. Bimore e kultivuar mbetet e zbardhur.
47 Dukes të Suttas 70.5 6 7 1.195 179 Pali është shkruar. Stoli druri Dekorimi i lulediellit.
48 Librat e recetave 30.5 4.5 9.3 662 74 Një tela drurit të lehta.
49 Libri Veda dhe Anoquet 22.5 6.3 0.6 672 78 Një tela drurit të lehta. Zvarriten imazhe të ndryshme në dosjen e dytë. Ndarja është e zbehur.
50 Libri i librave 49.5 6.5 3 81 Kordoni është i panevojshëm. Është shkruar në albanin Sinhala Bindi. Fabrika është e varfëruar dhe e prishur.
51 Sutra Dhamma dhe Nakath Book 47.5 6.5 4 132 Shkruar në Pali dhe Sinhala. Kordoni është i panevojshëm. Bimore është zbardhur.
52 Libri i Jataka 48.5 9.5 4 50 Thuhet se është shkruar nga M. Dharmaratne. Është shkruar në një letër Sinhalale të nënshkruar. Kube druri kanë dizajne dekorative.
53 Nahet Book 48 4.8 2 53 Shkruar në stilin poetik. Kordoni është i panevojshëm. Bimore është zbardhur.
54 Formula e madhe e sedimentimit 50 6 5.8 Pali është shkruar. Trupi tunxh me një dru të thjeshtë.
55 Formula e sedfitimit 52 6.5 4 612 64 Pali është shkruar. Trupi tunxh me një dru të thjeshtë.
56 Libri i Jataka 43.3 6 8 2.954 560 Pali është shkruar. Trupi tunxh me një dru të thjeshtë.

-------------------------------------------------- -------------------------------------------------- ----

Ky artikull u botua për herë të parë në www.archaeeology.lk/sinhala në 2017.07.24.

-------------------------------------------------- -------------------------------------------------- ----

reklamat

1 KOMENT

LERË NJË PËRGJIGJE

Ju lutemi shkruani komentin tuaj!
Ju lutemi shkruani emrin tuaj këtu

Kjo faqe përdor Akismet për të reduktuar spamin. Mësoni se si përpunohet komenti juaj.