Deepaljee Ellepola និង Anusha Athukorala

នាយកដ្ឋានបុរាណវិទ្យានៃប្រទេសស្រីលង្កា

Deepaljee Ellepola (ឆ្វេង) និង Anusha Atukorale (ស្តាំ)

1 ។ សេចក្តីផ្តើម

නුවරඑළිය දිස්ති‍්‍රක්කයේ, හඟුරන්කෙත ප‍්‍රාදේශිය ලේකම් කොට්ඨාශයේ, මාදන්වල ගමේ පිහිටි මාදන්වල රජමහා විහාරය ඓතිහාසික හා පුරාවිද්‍යාත්මක වශයෙන් වැදගත් වන විහාරයකි. මෙම විහාරස්ථානයට අයත් පුස්තකාලයේ තැන්පත් කර ඇති පුස්කොළ පොත් පිළිබඳව කරන ලද අධ්‍යයන තුළින් වාර්තා තරන ලද තොරතුරු මෙම මාතෘකාව යටතේ ඉදිරිපත් කර ඇත. මාදන්වල විහාරස්ථානයට අයත් අධ්‍යයනය කරන ලද මෙම පුස්කොළ පොත් විවිධ විෂය කේෂත‍්‍රයන් යටතේ හඳුනා ගත හැකි විය. ආගමික, කෘෂි කර්මාන්තයට අයත් පොත්, ඉතිහාස පොත්, වෛද්‍ය විද්‍යාව, නැකැත් හා ජ්‍යෙතිශ්‍ය විද්‍යාව ආදිය මෙම පුස්කොළ පොත් අතර විය. ඒ අතරින් කිසිවක් නොලියන ලද එහෙත් ලිවිමට සුදානම් කර ඇති Pusgeḍiya නමින් හඳුන්වන පොත් කිහිපයක්ම වාර්තා විම ද වැදගත් සාධකයක් ලෙස සැලකිය හැකි ය.

මෙම ස්ථානයේ දී සිදු කරන ලද පුස්කොළ පොත් අධ්‍යනයෙන් විෂය කේෂත‍්‍රය හඳුනා ගැනිමට අමතරව කරුණු කිහිපයක් කෙරෙහි අවධානය යොමු කරන ලදි. පුස්කොළ ලේඛන ලිවීම ප‍්‍රගුණ කළ යුතු ශිල්පයක් මෙන්ම සංයමයෙන් කළ යුතු කාර්යයක් ද වේ. එමගින් අවශ්‍ය ලේඛන ලිවීම පහසු වේ. අදාළ විෂය කරුණු කළමනාකරණය මෙම ලේඛන කලාවට ආවේණික වූ ලේඛන රීතින් පිළිබඳ අවබෝධය හා පුරුදුපුහුණු වීම, සුගම ලෙස පුස්කොළ ලේඛන ලිවීමට වැදගත් සාධක වේ. එම නිසා පුස්කොළ පොත් ලියු ලේඛකයින් පිළිබඳ දැනුවත් වෙමින් (වගු අංක 1හි සඳහන් පරිදි ඒ ඒ පොත් ලියු ලේඛකයින්ගේ තොරතුරු ඇතුළු කර ඇත.) පුස්කොළ පොත් ලියු කාලය සහ සමහර අවස්ථාවල දී ලියු ලේඛකයාට බරපැන් දරා ලබා ගත් අවස්ථා ද මෙම පර්යේෂණයේ දී හඳුනා ගත හැකි විය. පුස්කොළ පොතක අඩංගු පත් ඉරු සංඛ්‍යාව, භාෂාව, පැවැත්ම මෙන්ම පුස්කොළ පොතේ ආරක්ෂාවට යොදා ඇති පොත් කම්බය ද අධ්‍යයනය කරන ලදි. එම කම්බා සහ පොත, පොත් ලණුව තද වීමට යොදන සකියාව සකස් කිරිම සම්බන්ධව ද කරුණු වාර්තා කර ඇත. මෙම පොත් පිළිබඳ කරුණු වාර්තා කිරිමේ දී ඒවායෙහි දිග, පළළ, උස, බර මෙන්ම පත්ඉරු සංඛ්‍යාව ආදියෙහි විස්තරය ද ඇතුළු කර ඇත. පොතට යොදන කම්බය සකස් කර ඇත්තේ කෙසේද සහ ඒවාට යොදා ගත් මාධ්‍ය, සැරසිලි මෝස්තර පිළිබඳව ද කරුණු සඳහන් වේ. න-ස්පර්ශනීය උරුමයක් වශයෙන් ද වැදගත් වන්නා වූ මෙම පොත්වල අභ්‍යන්තරයේ සඳහන් කරුණු වලට අමතරව පත්ඉරු මත අඳින ලද විශේෂ සහ දුර්ලභ වශයෙන් වාර්තා වන විවිධ චිත‍්‍ර සටහන් විශාල ප‍්‍රමාණයක් වාර්තා කිරිමට හැකි වීම මෙම අධ්‍යයනය සාර්ථක කර ගැනිමට ඉවහල් වු බව පෙනේ. (වාර්තා කරන පුස්කොළ පොත්වල විස්තර ඇතුළත් කොටස සකස් කරන ලද වගුව වගු අංක 1 ලෙස ඉදිරිපත් කර ඇත).

(សូមចំណាំថារូបថតនេះត្រូវបានដកស្រង់ពី http://amazinglanka.com/)

2 ។ ការចូលដំណើរការ

මාදන්වල විහාරයේ පුස්කොළ ලේඛන අධය්‍යනයෙන් වාර්තා කරන ලද තොරතුරු විමර්ශනය කිරිමට පෙර සඳහන් කිරිමට පෙර මෙකී කලාව පිළිබඳ මුලික හඳුනා ගැනිමක් සහ ප‍්‍රවිශ්ඨයක් ලබා ගැනිමේ දී එහි ඉතිහාස සහ විකාශනය පිළිබඳ සඳහන් කළ යුතු වේ. අතිීතයේ පටන් වර්තමානය දක්වා ලිවීමට ගන්නා ලේඛන ද්‍රව්‍යයක් ලෙස පුස්කොළ මාධ්‍ය හඳුනාගත හැකි ය. ඝර්ම කලාපීය රටක් වශයෙන් ශි‍්‍ර ලංකාවේ බහුලව වැඩෙන තල ගසේ ගොබය ලේඛනයට සුදුසු පරිදි සකස් කර ලිවීමට භාවිත කිරිම ලංකාවේ ලේඛන ඉතිහාසයේ සන්ධිස්ථානයක් ලෙස සැළකේ. කි‍්‍රස්තු වර්ෂ 16 වැනි සියවසේ පෘතුගීසින් කඩදාසි හඳුන්වා දුන් නමුදු එම කාලවකවානුව තුළ දී ද පුස්කොළ ලේඛන භාවිත විය (දීපාංජනී 2009:51). ශත වර්ෂ ගණනක් අඛණ්ඩව ලංකාවේ ලේඛන මාධ්‍යයක් වශයෙන් පුස්කොළ භාවිත වු බවට සාධක ඇත. පුස්කොළ ලේඛන සම්ප‍්‍රදායේ ඉතිහාසය කි‍්‍රස්තු පූර්ව යුගයේ ආරම්භ වන්නට ඇතැයි සැළකේ. මිහිඳු හිමියන්ගේ ලංකාගමනයෙන් පසු මෙරට බුදුුදහම ප‍්‍රචලිත වීමත්, ඉන්පසු සංඝමිත්තා තෙරණිය සමඟ පැමිණි විවිධ ශිල්පින්ගේ ශිල්පශාස්ත‍්‍ර දැනුම ලංකාවේ විමධ්‍යගත විමත් නිසා එම දැනුම් සම්භාරය ලේඛන ගත කිරිමේ සම්ප‍්‍රදායය කි‍්‍රස්තු පූර්ව යුගයේ මුල් කාලයේ සිට ආරම්භ වු බව පෙනේ (ද සිල්වා, ඔස්ටින් සි.එම්. 221:1969).

អត្ថបទដែលបានសរសេរនៅក្នុងអត្ថបទម្នាងសិលារួមមានអត្ថបទអំពីសាសនាមិនមែនសាសនាវប្បធម៌និងព័ត៌មានសង្គមជាដើម។ ដើមកំណើតនៃប្រភពដើមនិងប្រភពដើមនៃកំណត់ត្រាអយស្ទ័រត្រូវបានបង្កើតឡើង។ នៅក្នុងឯកសារទាំងនេះចំណេះដឹងនៃព័ត៌មានផ្ទាល់ខ្លួនគឺស្ថិតនៅក្នុងបរិបទ។ បរិបទវប្បធម៌រយៈពេលនៃបរិបទបរិបទនិងបរិបទសង្គមដែលបានធានាបន្តជាឧបករណ៍ប្រើប្រាស់និងតម្រូវការដែលត្រូវគ្នា។ ក៏មានឧបករណ៍ប្រើប្រាស់និងតម្រូវការសម្រាប់ឯកសារម្នាងសិលាផងដែរ។ ដូច្នេះវាជាឧប្បត្តិហេតុប្រវត្តិសាស្រ្តដែលត្រូវបានគេស្គាល់ថាជាការចុះបញ្ជីសិល្បៈប្រពៃណីជនជាតិអាស៊ីដែលត្រូវបានគេបង្កើតតាមរយៈឯកសារអូតូស៊ីកូ។ វាជាព្រឹត្តការណ៍ដ៏សំខាន់ក្នុងប្រវត្តិសាស្រ្តនៃការសរសេរ។ ចំណុចសំខាន់មួយទៀតគឺការបម្លែងលាមកស្លឹកចូលទៅក្នុងសិលាចារឹក។

දැනට ලෝකයේ පැරණිම පුස්කොළ හඳුනාගෙන ඇත්තේ කි‍්‍රස්තු පූර්ව 2 වැනි සියවසට අයත් මධ්‍යයම ආසියාවෙන් ලැබුණු පුස්කොළ පොතකි. ලංකාවේ පැරණි පුස්කොළ පොත කි‍්‍රස්තු වර්ෂ 13 වැනි සියවසට අයත් බව හඳුනාගෙන ඇත (විමලරත්න 1989:52) මෙරට සෑම ප‍්‍රදේශයකම මෙන්ම විදේශියන් සතුව විවිධ විෂයන්ට අයත් පුස්කොළ පොත් 75,000ක් පමණ වෙතැයි සැළකේ. මෙයින් 95% පමණ 18, 19 වන සියවස් තුළ ලියන ලදැයි සිතීමට සාධක ඇතත් ප‍්‍රමාණවත් පුස්කොළපොත් ප‍්‍රමාණයක් 20 වැනි සියවස කාලයට අයත් යැයි සැළකේ. 18 වැනි සියවසට පෙර ලියන ලද පුස්කොළ පොත් හමුවන්නේ විරල වශයෙනි. ගම්පල හා කෝට්ටේ රාජධානි පැවති කාලයේ ලියන ලද පුස්කොළ පොත් කිහිපයක් වාර්තා වන නමුත් කි‍්‍රස්තු වර්ෂ 13 වැනි සියවස ලියන ලදැයි සැළකිය හැකි පුස්කොළ පොත් 4ක් දැනට හඳුනාගෙන ඇත (ප‍්‍රනාන්දු 1985ː146). භාෂා ලක්ෂණ හා ලිවීමේ ශෛලිය, අනුව දැනට ලංකාවෙන් හමු වු පැරණිම පුස්කොළ පොත් මෙම පොත් ලෙස වාග් විද්‍යාඥයින් හඳුනා ගෙන ඇත. අනුරාධපුර හා පොළොන්නරුව යුගය දක්වා සහ ඉන්පසු යුගවල ලියන ලද පැරණි පුස්කොල පොත් කිසිවක් මෙතෙක් වාර්තා වි නොමැත.

ការអនុវត្តការសរសេរ plaster ខុសៗគ្នាអាស្រ័យលើបរិស្ថាន។ ចំណេះដឹងវប្បធម៌និងបរិស្ថានត្រូវបានផ្សារភ្ជាប់ជាមួយនឹងបណ្តាញមួយនិងមានផលប៉ះពាល់ដោយផ្ទាល់និងដោយប្រយោលលើចំណេះដឹងនិងការចែករំលែកចំណេះដឹងនៅក្នុងភាពសម្បូរបែបអេកូឡូស៊ីនៃប្រទេសនេះ។ ការពិតទាំងនេះក៏អនុវត្តផងដែរចំពោះប្រពៃណីនៃការសរសេរ plaster ។ នៅក្នុងការសិក្សាសិល្បៈទាំងនេះ, ការសិក្សានេះគួរតែត្រូវបានសិក្សាមិនត្រឹមតែជាសាសនា, ប៉ុន្តែក៏វប្បធម៌។

උරුමය ස්පර්ශනිය න-ස්පර්ශනිය ලෙස වර්ග කළ හැකි ය. එහි දි යම්කිසි දෙයක් විසන්ධි කොට නිර්වචනය කර එය සන්දර්භයක් තුළ තබා එය නිර්මාණය වුයේ කෙසේ ද පිළිබදව අධ්‍යයන වේ. පුස්කොළ ලේඛන ද එලෙස අධ්‍යයනය කළ යුතු අතර එය වැදගත් අවස්ථාවක් ලෙස සැළකිය හැකි ය. තල කොළ එක්ව ගත් කළ පුස්කොළ මිටියක් ලෙස දෘශ්‍යමාන වුවද විශාල සන්දර්භයක් තුළ පවතින එකක් ලෙස මෙකී ලේඛන හඳුුනා ගැනේ. ඓතිහාසික යුගය, මුල් ඓතිහාසික යුගය, මධ්‍ය ඓතිහාසික යුගය, අපර ඓතිහාසික යුගය, ලෙස වර්ග කරමින් තාක්ෂණය, කලාව, චිත‍්‍ර, කැටයම් ආදි නිර්මාණය විම තුළින් ද්වීතියිික සංස්කෘතින් නිර්මාණය වී පවතී. පුස්කොළ ලේඛන සන්දර්භගත කරවීම ඊට සමගාමිව ඉතිහාසය අධ්‍යනය කිරිම මෙම පර්යේෂණයෙන් සිදු වීම වැදගත් වේ.

ការចម្លងរោគនៃបេតិកភពតំណពូជដែលពឹងផ្អែកលើឯកសារឯកសារ។ ដូច្នេះក្នុងរយៈពេលយូរបរិបទនៃវប្បធម៌បណ្តាញសង្គមនិងបណ្តាញសង្គមបានវិវត្តនៅក្នុងបរិបទនៃបរិបទនេះ។ វាជាការសំខាន់ណាស់ដែលការសិក្សាបែបនេះជួយអ្នកបុរាណវិទូអ្នកអភិរក្សនិងអ្នកបុរាណវិទូដែលត្រូវបានបណ្តុះបណ្តាល។ លក្ខន្តិកៈសម្រាប់ការអភិរក្សឯកសារទាំងនេះ។ នេះក៏ផ្តល់ឱកាសដើម្បីការពារឯកសារទាំងនេះតាមរយៈពួកគេ។

ජන කොට්ඨාශය, ස්වභාව ධර්මය, ඉතිහාසය, පුරාවිද්‍යාව, මනුෂ්‍ය පැවැත්ම, තිරසාරත්වය සහ අනන්‍යතාව පිළිබඳව පුස්කොළ ලේඛන වල ඇත. න-ස්පර්ශනිය උරුමය සම්බන්ධව ජන කොට්ඨාස ප‍්‍රතිරූපනය වන බව ද කිය වේ. මෙහි දීි මෙම උරුමයන් හී ඇතුළාන්තය පිළිිබඳ අධ්‍යයන කොට පරිච්ඡේද කිරීිමත් බෙහෝ පාරම්පරික කරුණු එළි දැක්විමත් මෙමඟින් සිදු කිරීිම වැදගත් වේ. සංස්කෘතිය යනු සැකසිමයි. පුරාවිද්‍යාවේ දී සිදු වන්නේ සාමුහික දැනුම සෙවිමයි. එයට ඉතිහාසගත සිදුවීම් හා මෙවැනි ලිඛිත පුරාවස්තුන්ද එකතු කර ගත හැකි ය.

3 ។ ពិនិត្យឡើងវិញ

පුස්කොළ ලේඛන සම්ප‍්‍රදාය අවකාශයන්ගේ පුළුල් කිරිමට විධිමත් හා නොවිධිමත් ක‍්‍රම තුළින් අවකාශය සැලසෙන පර්යේෂණ ක‍්‍රමයකි. ඒ අනුව මාදන්වල විහාරයේ පුස්තකාලය සතු මෙම පුස්කොළ පොත් එකතුවේ අධ්‍යයන කර අනාවරණය කර ගත් කරුණු රැසකි. සමස්තයක් වශයෙන් වාර්තා කරන ලද පොත් ප‍්‍රමාණය 57කි. එම පුස්කොළ පොත් 57ම විවිධ පැතිකඩ ඔස්සේ විශ්ලේෂණය කර ඇති අතර පොත් පහත පරිදි වර්ග කරන ලදි.

  1. សៀវភៅវេជ្ជសាស្ត្រ
  2. សៀវភៅអក្សរសាស្ត្រ
  3. වෛද්‍ය විද්‍යාවට අයත් පුස්කොළ පොත්
  4. ජ්‍යෙතිශ්‍ය විද්‍යාවට අයත් පුස්කොළ පොත්
  5. សៀវភៅ Oboe ដែលមានព័ត៌មានអំពីសង្គមនិងវប្បធម៌
  6. សៀវភៅផ្សេងទៀត

នៅទីនេះមានចំនួនច្រើននៃសូត្រត្រូវបានសរសេរនៅក្រោមសៀវភៅ owl ដែលមានការពិតសាសនានិងអក្សរសាស្ត្រ។ វា Brahmajāla និង សតិបដ្ឋានសូត្រ វាភាគច្រើនត្រូវបានគេស្គាល់។ ប្រភេទអក្សរសាស្ត្រ សៀវភៅចាតតា និង Samhaaram វាអាចកំណត់បានច្រើនបំផុតដែលត្រូវសរសេរ។

පුස්කොළ පොත්වල පරිමාණයන් කෙරෙහි අදහස් දැක්විමේ දී සෑම පොතක්ම සෙන්ටි මීටර් 30ට වඩා දිගින් යුක්ත ය. එවැනි ප‍්‍රමාණයට පත්ඉරු සැකසීම ඉතා අසිරු කාර්යයකි. සෑම පත්ඉරුවක්ම දිගින් වැඩිවන තරමට ගොනු කළ හැකි විෂය කරුණු පෘථුල ය. එමෙන්ම සෑම ආගමික කරුණක් සඳහන් පොත්වල පළල සෙන්ටි මීටර් 2ට වඩා වැඩි ය. පත්ඉරුවක පළල සකස්වන්නේ තලගොබයේ ඇති ප‍්‍රමාණයට නිසා පත්ඉරුවට සකස් කිරිමට ගත් තල ගොබය සශි‍්‍රක තත්වයේ තිබෙන්නට ඇති බව නිගමනය කළ හැකි ය. ආගමික පොත් රචනා කිරිමේ දි පළල් පත්ඉරු භාවිත කිරිම බොහෝ අවස්ථාවල දී හඳුනා ගත හැකි ය. වෙද පොත් කිහිපයක්ම සෙන්ටි මීටර් 0.5 සහ 2 ආකාර විය. වෛද්‍ය විද්‍යාවට අයත් පුස්කොළ පොත්, අත් බෙහෙත් සහ වට්ටෝරු ලෙසත් ඒවා රැගෙන යාමේ පහසුවත් නිසා කුඩා පත්ඉරු යොදා ගැනිමෙන් පොත් නිමවනු ලබයි. පුස්කොළ පොත්වල උස සඳහන් කිරිමේ දී යොදා ගත් පත්ඉරු ප‍්‍රමාණයට අනුව වෙනස් වේ. වැඩිම උස සහිත පොත ලෙස වාර්තා වුයේ පුජාවලියයි. පත් ඉරු සංඛ්‍යාව 503ක් වන අතර උස සෙන්ටි මීටර් 20 කි.

මෙම පොත්වල අභ්‍යන්තරව සඳහන් කරුණු කෙරෙහි අවධානය යොමු කිරීමේ දී ලියන ලද භාෂාව, අක්ෂරවල ප‍්‍රමාණය, අක්ෂර වර්ගය, කාලය, ලියන ලද්දේ කවුරුන් විසින් ද බරපැන් දැරූ පිරිස, පුස්කොළ ලේඛන රීතින් අනුගමනය කිරිම සහ පත්ඉරුවල ඇති චිත‍්‍ර සටහන් ද වේ. පුස්කොළ ලේඛන ලිවීමේ දී අක්ෂර ශෛලින් කිහිපයක්ම වේ. ගජාක්ෂර. සිංහාක්ෂර, හංසාක්ෂර, කාකාක්ෂර යන මේවා අතරින් වැඩි වශයෙන් සිංහාක්ෂර, ගජාක්ෂර මෙන්ම හංස අකුරුවලින් ලියන ලද පොත් වාර්තා විය. අකුරු මධ්‍යම ප‍්‍රමාණයෙන් යුක්ත ය. ආගමික පුස්කොළ පොත් බහුතර ප‍්‍රමාණයක් පාලි භාෂාවෙන් ද අනෙකුත් පොත් සිංහල භාෂාවෙන් ලියා ඇකි අතර ඇතැම් පොත් ගද්‍ය සහ පද්‍ය ශෛලිය අනුගමනය කර ඇත. පුස්කොළ ලේඛන ලිවීමේ දී ලේඛන රීතියට අයත් වන කාලය සහ කතෘ සඳහන් කිරීිම සිදු වේ. මෙහි දි එම කරුණු මුල් පත්ඉරුවේ හෝ අවසන් පත්ඉරුවේ සඳහන් කිරීම සිදු වේ. මෙම පුස්කොළ පොත්වල ද මුල හෝ අග පත්ඉරුවල ලියන ලද කර්තෘ, බරපැන් දරා පූජා කළ පිරිස මෙන්ම කාලය ද සඳහන් කර ඇති අවස්ථා වාර්තා විය. මෙහි දී විශේෂයෙන් හඳුුනාගත හැකි කරුණක් වුයේ ආගමික කාණ්ඩයට අයත් පුස්කොළ පොත් රචනා කර ඇත්තේ භික්ෂුන් වහන්සේලා විසින් බවයි. මාදන්වල විහාරය වර්තමානයේ පිරිවෙනක් ලෙස ප‍්‍රකට ය. එසේම අතීතයේ පටන් එසේ පැවති බවට සාධකයක් මෙවැනි කරුණු තුළින් හඳුනාගත හැකි වේ. මෙහි දී මාදන්වල පිරිවෙනේ නේවාසික භික්ෂුන් වහන්සේලා විසින් පොත් ලියා ඇති බවට පුස්කොළ ලේඛන තුළ අඩංගු කරුණු තුළින් සාධක ලැබෙන අතර එම භික්ෂුන් වහන්සේලාට බර පැන් දරා ලබා ගෙන මෙකී විහාරයට පුජා කළ බව සඳහන් වේ. එයින් ඉහත සඳහන් කළ සාධකයන් මෙම කරුණු තවදුරටත් සනාථ කරනු ලබයි (වගු අංක 1). භික්ෂුන් වහන්සේලාට අමතරව ගිහි පිරිස ද පුස්කොළ පොත් ලියා ඇති අතර බර පැන් දරා පුජා කළ බවට තොරතුරු වාර්තා විය.

អ្នកនិពន្ធសៀវភៅសៀវភៅវេជ្ជសាស្ត្រនិងហោរាសាស្ដ្រមិនត្រូវបានលើកឡើងទេ។ វាអាចចាត់ទុកជាពិសេស។ ដោយហេតុថាទាំងនេះជាទូទៅជាប្រពៃណីនិងជាប្រពៃណីវាហាក់ដូចជាពួកគេមិនបានព្យាយាមនិយាយនិងលាក់អ្នកនិពន្ធ។ ពេលវេលាគឺនៅជាមួយកម្មវិធីនិពន្ធនៃផែនទីអយស្ទីត។ នេះក៏ត្រូវបានគេចាត់ទុកថាជាក្បួននៃការសរសេរក្រមួន។ តាមរយៈការកំណត់ពេលវេលាពេលវេលានៃចំនួនប្រជាជនអាចត្រូវបានកំណត់។ តារាងកាលប្បវត្តិនៃទន្សាយឃ។ ប្រើថ្ងៃនិងពេលវេលាដូចគ្នានឹងវិធីសាស្ត្រ Lita ឬ Sinhala ឬវិធីសាស្ត្រភ្ញាក់ដឹងខ្លួន។ វាត្រូវបានគេរាយការណ៍ថាខិត្តប័ណ្ណទាំងអស់ដែលបានកត់ត្រាត្រូវបានកត់ត្រាដោយសតវត្សទី 18 និង 19 ។ ក្រៅពីពេលវេលានៃការសរសេរការបូជាក៏បានត្រូវបានលើកឡើងផងដែរ។ ក្នុងករណីខ្លះពេលវេលាអាចត្រូវបានកំណត់ដោយផ្អែកលើទិដ្ឋភាពផ្សេងទៀតនៃសៀវភៅ។ មានកំឡុងពេលរវាងសៀវភៅសៀវភៅនិងពេលវេលានៃសៀវភៅ។ ជាឧទាហរណ៍អស់ជាច្រើនសតវត្សហើយកាក់ត្រូវបានប្រើជាសៀវភៅកាក់ VOC ហើយអាចត្រូវគេស្គាល់ក្នុងរយៈពេលប៉ុន្មានឆ្នាំដែលបានរៀបរាប់។

මෙම පොත් එකතුවේ හිස් පුස්කොළ පොත් කිහිපයක්ම වාර්තා විය. මේවා පුස්ගෙඩිය ලෙස හඳුන්වන අතර එදිනෙදා ප‍්‍රයෝජනයට හෝ යථා කාලයේ ලිවීමට පෙර සුදානම් කර සකස් කරන ලද ඒවා ලෙස සැළකිය හැකි ය. මෙවැනි පොත් බොහෝ ප‍්‍රමාණයක් වාර්තා වී ඇති නිසා භික්ෂුන් වහන්සේලාට අප වර්තමානයේ පොත් පුජා කරන්නා සේ පුජා කරන්නට ඇති බව සැළකිය හැකි ය. ලිවීම මෙම විහාරයේම සිදු කර ඇති බවට සාධක හමුවන නිසා එවැනි කාර්යයක් සිදු වන්නට ඇති බව සඳහන් කළ හැකි ය. පුස්ගෙඩිය මෙම විහාරයට ලැබෙන අනෙක් කරුණ වන්නට ඇත්තේ අතීතයේ කෙනෙකු මිය ගිය පසු හත්දවසේ හෝ තුන්මාසයේ දානයට පුස්ගෙඩියක් පුජා කිරීම සිරිතක් වශයෙන් ද සිදු කර ඇත (ලගමුව 2007:121). එම නිසා මෙකී විහාරස්ථානය අවට ජනයා එවැනි සිරිත් අනුගමනය කරන්නට ඇති බව අනුමාන කළ හැකි ය.

අභ්‍යන්තර කරුණු කෙරෙහි අවධානය යොමු කිරිමේ දී අනෙක් වැදගත් කරුණ වන්නේ පත්ඉරු මත ඇදි විවිධ වු චිත‍්‍ර සටහන් හා ජ්‍යාමිතික මොස්තරයි. මෙවැනි සටහන් විශාල ප‍්‍රමාණයක් වාර්තා කිරීිමට හැකි විය. චිත‍්‍ර සටහන් භාවිතයට කරුණු කිහිපයක්ම බලපානු ලබයි. අන්තර්ගත විස්තරය කෙටිකර අර්ථය ලබා දීම, යමක් දැක්වීමේ දී කරුණු වැඩිදුරටත් පැහැදිලි කිරීම, සමහර අවස්ථාවල දී කරුණු සැඟවීමට උත්සාහ කිරිම, ව්‍යංගයෙන් කරුණු දැක්වීම හා ඉඩ කළමනාකරණය ආදිය සඳහන් කළ හැකි ය. එසේ සටහන් කරන ලද චිත‍්‍ර ප‍්‍රමාණයක් කොටස් කිහිපයක් යටතේ වර්ග කරන ලදී.

  • ផ្កាឈូកម៉ាក់
  • ការរចនាផ្កាជាមួយរាងធរណីមាត្រខុសៗគ្នា
  • រាងធរណីមាត្រផ្សេងគ្នា
  • ធរណីមាត្រជាច្រើនបានបង្កើតរូបសត្វ
  • រូបភាពនៃរាងធរណីមាត្រផ្សេងៗ
  • រូបភាពសត្វជាច្រើន
  • ដើមឈើជាច្រើន
  • ផ្សេងទៀត

ලෙස මේවා වර්ග කළ හැකි ය (අංක 1-23 චිත‍්‍ර සටහන්). එම චිත‍්‍ර වැඩි වශයෙන් වාර්තා වුයේ ජ්‍යෙතිශ්‍ය හා නැකැත් ශාස්ත‍්‍රයට අයත් පුස්කොළ පොත්වල සහ වෛද්‍ය විද්‍යාවට අයත් පොත්වලය. සුත‍්‍ර පොත් කිහිපයකම ජ්‍යාමිතික මල් මොස්තර අනර්ගත කර ඇත, සූත‍්‍ර පොත්වල එම සූත‍්‍ර හෝ කරුණු වෙන් කිරිම සඳහා ජ්‍යාමිතික මල් මොස්තර යොදා තිබුුණි. මෙම චිත‍්‍ර තුළින් හඳුනාගත හැකි කරුණු කිහිපයක්ම වේ. මෙහි දී ලිවීමට දන්නා කර්තෘ චිත‍්‍ර ශිල්පියෙකු ද වී ඇත. ඔහු කලාකාරයෙක් ද විය. එමෙන්ම ලේඛන පිළිබඳ මනා නිපුණත්වයෙන් යුත් කෙනෙකු ද විය .

មានមួយចំនួននៃផ្នែកដ៏សំខាន់បំផុតនៃសៀវភៅគឺ Owls ។ ពួកគេបាន Booker Criticism Booker (គម្របសៀវភៅ), កាសែតនិងសៀវភៅ ដែលសកម្មයි. (නූල සහ කවරය අතරට යොදා බොත්තම වැනි දෙයකි). පුස්කොළ පොතක ආරක්ෂාවට අලංකාරයට හා වටිනාකම ලබා දීමට මේවා විශේෂ කොට සළකුණු ලබයි. වාර්තා කරන ලද පොත් වල වැඩි ප‍්‍රමාණයකට දැව මාධ්‍ය උපයෝගී කරගෙන සකස්කරන ලද කම්බා යොදා ඇත. ලාක්ෂාවලින් හැඩකරන ලද සම්ප‍්‍රදායික සැරසිලි මෝස්තර ද යොදා ඇත. ඊට අමතරව ලෝහ මාධ්‍යයෙනන් සකස් කරන ලද කම්බා 1 පමණක් වර්තා විය. (වගු අංක 1) පොත් සකිය සඳහා ඇත්දළ පිත්තල මිශ‍්‍ර ලෝහ,හා විවිධ කාසි වර්ග භාවිත කර ඇති බවට සාධක වාර්තා වි ඇත. සමහර පුස්කොළ පොත්වලට පත්ඉරුවලින්ම පොත් කම්බය යොදා තිබු අතර පොත් කම්බය නොමැති පොත් ද කිහිපයක්ම වාර්තා විය.

ការស្រាវជ្រាវខាងលើបានចងក្រងឯកសារជាច្រើនក្នុងប្រវត្តិសាស្រ្តនៃការសរសេរអយស្ទ័រ។ ការសិក្សាអំពីប្រពៃណីនេះគឺជាខ្លឹមសារនៃប្រវត្តិសាស្រ្តវប្បធ៌មសាសនាសាសនានយោបាយនិងការគ្រប់គ្រងបេតិកភណ្ឌ។ ការពិតទាំងអស់នេះមាននៅក្នុងឯកសារជាច្រើននៅក្នុងខិត្តប័ណ្ណហើយវាក៏ជាការវិនិយោគបញ្ញាសំរាប់អនាគតផងដែរ។ អ្នកស្រាវជ្រាវអ្នកអភិរក្សភាសាវិទូអាចត្រូវបានលើកទឹកចិត្តឱ្យផ្តោតលើការស្រាវជ្រាវនាពេលអនាគត។

4 ។ Bibliography ដែលពាក់ព័ន្ធ

  • ការប្រឡងរបស់ Ellepola, Diaperzhani (2009), ការអនុវត្តនៃការសរសេរ plaster និងផលប៉ះពាល់មាតិការបស់វា, ស្រេចចិត្ត, តំបន់ 2, នាយកដ្ឋានបុរាណវិទ្យា, សាកលវិទ្យាល័យ Peradeniya ។
  • Paranavithana KD ។ (1996), ប្រភពដើមនៃប្រភពដើមនៃប្រទេសស្រីលង្កា, ការវិវត្តន៍, សារមន្ទីរ, តំបន់សត្វព្រៃ 4, នាយកដ្ឋានសារមន្ទីរជាតិកូឡុំបូ។
  • Fernando PEEP (1953), សារមន្ទីរប្រវត្តិសាស្រ្តនៃរឿងប្រឌិតនៅក្នុងសារមន្ទីរអង់គ្លេស, ជំហាន, ទិនានុប្បវត្តិប្រចាំឆ្នាំនៃសកលលោក Sinhala Union នៃសាកលវិទ្យាល័យ Ceylon, Colombo ។
  • Wimalaratne KDJ (1989) ការអភិរក្សនិងការកសាងឡើងវិញនៃសម្ភារៈបណ្ណាល័យកូឡុំបូ។
  • ដឺស៊ីលវ៉ាអូស្ទីន SHM (1969) អត្ថបទគម្ពីរស្រីលង្កាបុរាណ សតវត្សរ៍សិក្សា, នាយកដ្ឋានអប់រំ 1, កូឡុំបូ។
  • Laguaru, Ariya (2007), សៀវភៅអូឡាស្រីលង្កា, នាយកដ្ឋានកិច្ចការវប្បធម៌, កូឡុំបូ។
  • ការស្រាវជ្រាវលើវាលស្រែនៅម៉ាណាវ៉ាឡា, 2016

මාදන්වල රජමහා විහාරයේ පුස්කොළ පොත් පිළිබඳ විමර්ශනයෙන් ලබා ගත් දත්ත

លេខ សៀវភៅនៅក្នុងកូនសៀវភៅ

ឈ្មោះ

ធ្វើមាត្រដ្ឋាន សង្ខេប
ប្រវែង

(CM)

ទទឹង

(CM)

កម្ពស់

(CM)

ទំងន់

(G)

IUT Junction
1 សៀវភៅសូធា (អង្គមុទ្ធនិងសទិត្ថាណាសាធៈ) 43.5 6.1 5.8 819 24 វាគឺជាអក្សរ Sinhala ទំនើបនិងអក្សរមធ្យម។ ទងផ្ចិតឈើ។ ផ្ទៃទប់ស្កាត់ត្រូវបានតុបតែងជាមួយវាយនភ័ណ្ឌក្រដាសពណ៌ក្រហមលឿងនិងខ្មៅ។ សំពត់ទីមួយគឺជាធរណីមាត្រ។
2 បាំងខួរក្បាលជាមួយ PuskaPopatha 48 6.5 3.8 534 141 PalaPark សរសេរជាភាសាបាលី។ សំបុត្រមានទំហំមធ្យម។ វាគឺជាអុស។ ប្រអប់មានរាងធរណីមាត្រនិងងាយស្រួល។ លឿងនិងខ្មៅ។ នៅកណ្តាលមួកត្រូវបានបង្កើតឡើង។
3 វះកាត់ខួរក្បាលខួរក្បាល 36 6 13 1.359 468 សរសេរនៅបាលី។ ទងផ្ចិតឈើ។ រចនាធរណីមាត្រត្រូវបានតុបតែងដោយកញ្ចក់។ ពណ៌លឿងនិងខ្មៅ។

4 Ossuary ជាមួយ Wessonara Jagath 47.7 5.7 3.5 437 44 សៀវភៅនេះត្រូវបានសរសេរនៅក្នុងភាសាបាឡាយឡា។ ពណ៌ខ្មៅនិងក្រហមត្រូវបានតុបតែងជាមួយនឹងរចនាប័ទ្មក្តារនិងធរណីមាត្រ។
5 សៀវភៅសតិបដ្ឋានសូត្រនិងកូនសៀវភៅ Uyad Sutura 50.3 6 4.4 645 152 វាគឺជាសត្វស្លាបមួយតុបតែងដោយលួសឈើនិងតួអង្គ។ ព្រំត្រូវបានធ្វើឡើង។ រចនាធរណីមាត្រត្រូវបានបង្កើតឡើងដោយ 49 ។
6 Purawanata គឺជាកំណាព្យ 44.5 5.6 4.7 463 142 គំនូសតាងធរណីមាត្រត្រូវបានគូសនៅលើក្រដាស។ វាត្រូវបានសរសេរនៅបាលីដែលជាសាក់ទំហំមធ្យម។
7 សុតតាសុវណ្ណដាណាសាធៈ 4.5 5.2 0.5 588 64 សៀវភៅភាសាបាលីសរសេរជាភាសាបាលីគឺជានិមិត្តសញ្ញារបស់ឡាស្សាលីវ៉ាលនិងជាការរចនាប្លាស្ទិច។
8 សៀវភៅសញ្ញាប័ណ្ណ 35.5 5.5 9.4 957 211 សៀវភៅនេះដែលមានសមាសភាពនៅសតវត្សទី 1913 គឺជាឈើដែលបង្កើត។ ពណ៌ក្រហមនិងខ្មៅគឺមានពណ៌ខៀវ។
9 Pusgeḍiya 44 3 1.179
10 Samhaaram 47.8 5.7 4.8 143 គ្មានអាវុធ។ សៀវភៅនេះមិនបានបញ្ចប់ទេ។
11 សៀវភៅពេទ្យ 34.5 0.6 4.9 584 112 សិទ្ធិពិសេសនេះត្រូវបានសរសេរនៅក្នុងភាសាបាឡាយឡា។ កាក់រាប់សែនឆ្នាំ 1870 ត្រូវបានបង្កើតជា 'សកម្ម' ។
12 រូបមន្តខួរក្បាល 42.3 6 3.5 48 សៀវភៅនេះត្រូវបានផ្សំឡើងនៅបាលីមានភាពមិនចេះចប់និងសាមញ្ញ។ ប្រព័ន្ធសំរិទ្ធត្រូវបានប្រើ។
13 រូបមន្ត Sedapyate 45 5 4 134 សៀវភៅនេះដែលមានសមាសភាពជាភាសាបាលីមិនមានបញ្ហាទេ។
14 វេជ្ជបណ្ឌិតវេជ្ជសាស្ត្រ 34.5 5.5 1.9 12 ឈើការពារជាមួយវេជ្ជបញ្ជានិងវេជ្ជបញ្ជាធម្មតា។
15 Dhammacakka Sutta Puskalpotha 56.8 5.8 5.5 756 សរសេរនៅបាលី។ ទងផ្ចិតឈើ។ សារធាតុពណ៌ក្រហមត្រូវបានគេធ្វើឱ្យស្មៅ។ រន្ធពណ៌លឿងនៅក្នុងរន្ធ។ បន្ទាត់មានបន្ទាត់ខ្មៅ។
16 Pusgeḍiya 44 5.5 2.4 45 គ្មានអាវុធ។ នៅពេលអនាគតគ្មានអ្វីដែលធ្វើឡើងនៅក្នុងការសរសេរត្រូវបានសរសេរដោយភាពចាំបាច់។
17 Pusgeḍiya 45.8 3.3 1.8 1.017 45 គ្មានអាវុធ។ នៅពេលអនាគតគ្មានអ្វីដែលធ្វើឡើងនៅក្នុងការសរសេរត្រូវបានសរសេរដោយភាពចាំបាច់។
18 អនាគតនៃអនាគត 37.5 4.5 2 1 084 34 ទងឈើធម្មតា។ សៀវភៅនេះមានសមាសភាពបាលីដែលតំណាងឱ្យទំហំមធ្យម។
19 ឱសថនិងហោរាសាស្រ្ត 22.5 6.3 11.6 672 78 សរសេរនៅក្នុង Sinhala ។ បន្ទាត់ទី 2 គឺជាគំនូរ។
20 សៀវភៅ Sutras Gulp 43.3 0.6 8.1 71 100 សរសេរនៅមហាសាលអាហៃយីហ្គីរីវីហារក្នុងឆ្នាំ 2012 ។ Suwathugammana Sutta, Brahmasya Sutta, Paticcassamuyaduma Sutta ។ គម្របខ្នងគឺធរណីមាត្រ។ Dævakambayaki។ រចនាតុបតែង។
21 សៀវភៅចាតាកា 48.4 4.4 3.7 50 សៀវភៅនេះត្រូវបានសរសេរនៅក្នុងភាសាបាឡាយឡា។ ពណ៌ខ្មៅនិងពណ៌ក្រហមត្រូវបានតុបតែងជាមួយនឹងការតុបតែងលំអ។
22 រូបមន្តសម្រាប់ជំនួស 45 6 5.2 561 91 ឈើគឺជាខ្សែភ្លើងសាមញ្ញ។ សៀវភៅនេះមានសមាសភាពបាលីដែលតំណាងឱ្យទំហំមធ្យម។
23 Wedda និងកម្មវិធីជាន់ខ្ពស់ 31.5 6.6 2.2 65 ស៊ីប។ លំនាំធរណីមាត្រផ្សេងគ្នាត្រូវបានគូរនៅក្នុងស្លាយ។
24 សៀវភៅអ្នកទស្សនា 31 41.3 5.1 143 បានសរសេរនៅក្នុងសុភាសិតនិងកំណាព្យសៀវភៅនេះមានភាពខុសគ្នានៃសញ្ញាធរណីមាត្រនិងឆានែលនៅលើផែនទី។ ទងឈើធម្មតា។
25 វេជ្ជបណ្ឌិតវេជ្ជសាស្ត្រ 30.8 0.5 2.5 10 បានសរសេរនៅក្នុងសុភាសិតនិងកំណាព្យសៀវភៅនេះមានភាពខុសគ្នានៃគំនូរធរណីមាត្រនិងរង្វង់កំណើតនៅលើគំនូរជីវចល។ ទងឈើធម្មតា។
26 Samhaaram 47.2 6.9 19.5 1.252 503 សរសេរនៅក្នុង Sinhala ។ ឈើនេះត្រូវបានធ្វើឡើងពីក្រហមខ្មៅនិងខ្មៅ។ កាក់ VOC ត្រូវបានប្រើសម្រាប់គោលបំណងរបស់អង្គការ។
27 រូបមន្តខួរក្បាល 47.8 6 7'2 - 190 សៀវភៅនេះត្រូវបានសរសេរនៅថ្ងៃនៃគ្រូបង្រៀននៅសម័យសតវត្សរ៍ទី 20 នៃសតវត្សរ៍ដែលមានសមាសភាពនៃគំរូធរណីមាត្រនិងលំនាំលម្អជាច្រើន។
28 សៀវភៅទុច្ចរិត 37.1 5.1 6.3 555 64 សៀវភៅនេះដែលបានសរសេរនៅក្នុង Sinhala គឺមិនមានបញ្ហាទេ។ ឱសថនិងសិល្បៈធ្វើម្ហូបរួមបញ្ចូលការពិត។
29 សៀវភៅព្រះធម៌ 46.5 6 3.5 558 195 វាគឺជាអុស។ គ្មានចម្លាក់ទេ។ រុក្ខជាតិដែលដាំដុះនៅតែប្រែជាពណ៌។ កាក់គឺជាកាក់មួយកោដិ 1922 ។
30 សៀវភៅវេជ្ជសាស្ត្រជំងឺឱសថព្យាបាល 20 5 4 78 វាគឺជាអុស។ ព័ត៌មានទាក់ទងនឹងអាឡែស៊ី។ រុក្ខជាតិដែលដាំដុះនៅតែប្រែជាពណ៌។
31 រូបមន្តខួរក្បាល 41 5.8 7.2 1.02 125 សៀវភៅមួយដែលសរសេរដោយសូប៊ូទីតាត្រា។ វាគឺជាអុស។
32 ផ្សិត 40.8 6 0.2 - 24 គ្មានកូនសៀវភៅទទេ។
33 វិសាលគមនៃបញ្ហាជាមួយ jacal crustal 65.2 6.3 3.7 - 43 ឆ្នាំព្រះពុទ្ធ 2472 ឬ Xanthus 1928, Ukkumennika Upasica និង Wijayasekara Mudiyanselage Appuhami ។ វាមានកាក់នៅក្នុងសតវត្សទី 1929 ។
34 រូបមន្ត brownies 41 5.8 7.2 - 75 នៅចុងសប្តាហ៍ 1990 មុននៅថ្ងៃទី 22 នៅថ្ងៃទី 11 ខែធ្នូនេះត្រូវបានសរសេរដោយ Upasaka Raala នៃផ្ទះ Thamara ។ Buwaneka ត្រូវបានប្រគល់ទៅឱ្យ Vihara ដោយ Diyawalana នៅ 1821 ។
35 សៀវភៅណៃត 31 04 5.1 143 ទងផ្ចិតមិនអាចបញ្ឈប់បាន។ វារួមបញ្ចូលទាំងព័ត៌មានពី Nachate ។ វដ្ដលើកនិងរចនាធរណីមាត្រផ្សេងៗទៀត។
36 រូបមន្តខួរក្បាល 39 5.5 1.3 43 ទងផ្ចិតមិនអាចបញ្ឈប់បាន។ អ្នកឈ្នះមួយចំនួនបានប្រែជាពណ៌។
37 ការព្យាបាលដោយវេជ្ជសាស្ត្រនិងព្យាបាលជាន់ខ្ពស់ 31.5 6.6 2.2 65 ទងផ្ចិតមិនអាចបញ្ឈប់បាន។ សៀវភៅមិនសកម្ម។ ការជ្រើសរើសតាមបែប jigsaw មានរូបរាងនិងរចនាខុសៗគ្នា។
38 សូត្រនិងវគ្គទី 4 33.8 5.3 5 407 55 បាលីត្រូវបានសរសេរ។ ចម្លាក់ឆ្លាក់ឈើ។ សៀវភៅមិនសកម្ម។
39 ព្រះ Bhakha Dhamma និង Jathaka និយាយ 45.3 5.3 3.6 392 48 សរសេរនៅក្នុង Sinhala ។ បន្ទះឈើត្រូវបានគេឆ្លាក់ជាមួយ lacunae ។ សៀវភៅទាំងនោះត្រូវបានធ្វើពីភ្លុកដ៍រឹងមាំ។
40 សុន្ទរកថារបស់ព្រះពុទ្ធនិងពួកព្យាការី 45.6 6.3 2.3 405 46 សរសេរនៅក្នុង Sinhala ។ pulp ឈើត្រូវបានឆ្លាក់ធម្មតា។
41 រូបមន្តស៊ីម៉ង់ត៍ដ៏អស្ចារ្យ 49.5 5.9 6 126 ដុន Wijesinghe Appuhami ត្រូវបានសរសេរនៅក្នុងភាសាបាលី 1881 ។ បន្ទះឈើ។
42 Kurtma Jathak 36.9 5.3 3 292 36 សរសេរនៅក្នុង Sinhala ។ ចម្លាក់ឆ្លាក់ឈើ។ មុខងារស្ពាន់ត្រូវបានប្រើ។
43 Milindapragnaha 65 6 10 1.953 232 ម៉ាឌានឡាឡារតនផាឡាថេរ៉ូបានសរសេរ។ ខ្សភ្លើងដលផលិតពីហៈ។ មានចម្លាក់ដ៏ស្រស់ស្អាតនៅលើផ្ទៃខាងលើ។ Brassware ។
44 វេជ្ជបណ្ឌិតវេជ្ជសាស្ត្រ 30.8 5 2.5 10 រចនាបថសរសេរនិងកំណាព្យ។ មានព័ត៌មានដែលជាកម្មសិទ្ធិរបស់ Nachate នេះ។ បន្ទះឈើ។ ផ្ទាំងរូបភាពមានរូបភាពផ្សេងៗគ្នា។
45 សៀវភៅ Sutt រូបមន្តស៊ីសាច់មនុស្សរូបមន្ត Cullavagga រូបមន្តការបកប្រែhattipadōpama, cullahattipadōpamaរូបមន្ត, រួមបញ្ចូលទាំងការនាំចូលរូបមន្តbrahmajālaបែបនេះ។ វាត្រូវបានសរសេរដោយគ 1892.2.26 Madanwala Bopitiye Sumangala ថេរ៉ានៃ Asgiriya មហា Vihara ។ ការរចនាម៉ូដធរណីមាត្រគូរ។ ផ្សំខ្មុកឈើ, ការតុបតែងរចនាខ្ពស់។
46 សៀវភៅចាតាកា 39 6 3 32 គ្រឿងអលង្ការឈើតុបតែងផ្កាឈូករ័ត្ន។ នៅថ្ងៃ 1966.3.27 អ្នកគោរពបូជាត្រូវបានគេថ្វាយយញ្ញបូជាដល់ព្រះអម្ចាស់។ រុក្ខជាតិដែលដាំដុះនៅតែប្រែជាពណ៌។
47 ឌុកស៊ូតតា 70.5 6 7 1.195 179 បាលីត្រូវបានសរសេរ។ គ្រឿងអលង្ការឈើតុបតែងផ្កាឈូករ័ត្ន។
48 សៀវភៅវេជ្ជបញ្ជា 30.5 4.5 9.3 662 74 លួសឈើពន្លឺមួយ។
49 សៀវភៅ Veda និង Anoquet 22.5 6.3 0.6 672 78 លួសឈើពន្លឺមួយ។ រូបភាពផ្សេងគ្នានៅក្នុងថតទីពីរត្រូវបានអូស។ ភាគថាសនេះមានពណ៌ប្រផេះ។
50 សៀវភៅសញ្ញាប័ណ្ណ 49.5 6.5 3 81 ទងផ្ចិតមិនអាចបញ្ឈប់បាន។ វាត្រូវបានសរសេរនៅក្នុងអក្ខរក្រម Sinhala Bindi ។ រោងចក្រនេះត្រូវបានបំផ្លាញនិងរលួយ។
51 សៀវភៅសូត្រធម៌និងសៀវភៅណាឃាត់ 47.5 6.5 4 132 សរសេរនៅបាលីនិងស៊ីនហាឡា។ ទងផ្ចិតមិនអាចបញ្ឈប់បាន។ រោងចក្រនេះបានប្រែជាពណ៌។
52 សៀវភៅចាតាកា 48.5 9.5 4 50 វាត្រូវបានគេនិយាយថាវាត្រូវបានសរសេរដោយលោក។ Dharmaratne ។ វាត្រូវបានសរសេរនៅក្នុងលិខិតសីហនុដែលបានចុះហត្ថលេខា។ គូបឈើមានការតុបតែងលំអ។
53 សៀវភៅណៃត 48 4.8 2 53 សរសេរជារចនាប័ទ្មកវី។ ទងផ្ចិតមិនអាចបញ្ឈប់បាន។ រោងចក្រនេះបានប្រែជាពណ៌។
54 រូបមន្តស៊ីម៉ង់ត៍ដ៏អស្ចារ្យ 50 6 5.8 បាលីត្រូវបានសរសេរ។ រាងកាយ brass ជាមួយឈើសាមញ្ញ។
55 រូបមន្ត Sedapyate 52 6.5 4 612 64 បាលីត្រូវបានសរសេរ។ រាងកាយ brass ជាមួយឈើសាមញ្ញ។
56 សៀវភៅចាតាកា 43.3 6 8 2.954 560 បាលីត្រូវបានសរសេរ។ រាងកាយ brass ជាមួយឈើសាមញ្ញ។

-------------------------------------------------- -------------------------------------------------- -

អត្ថបទនេះត្រូវបានចេញផ្សាយជាលើកដំបូងនៅលើ www.archaeeology.lk/sinhala នៅលើ 2017.07.24 ។

-------------------------------------------------- -------------------------------------------------- -

ផ្សព្វផ្សាយពាណិជ្ជកម្ម

មតិយោបល់ 1

ចាកចេញពីការឆ្លើយតប

សូមបញ្ចូលមតិយោបល់របស់អ្នក!
សូមបញ្ចូលឈ្មោះរបស់អ្នកនៅទីនេះ

តំបន់បណ្ដាញនេះប្រើ Akismet ដើម្បីកាត់បន្ថយសារឥតបានការ។ សិក្សាអំពីរបៀបដែលទិន្នន័យរបស់អ្នកត្រូវបានដំណើរការ.