Baragama Saddhananda Thero

Sri Lanka, Homagama, Arkeologia, Budismo eta Pali Unibertsitateko Saila.

Sarrera

ලෝකයේ සෙසු රටවල් සමග සසදන කල ශ‍්‍රි ලංකාව ප‍්‍රාග් ඓතිහාසික සාධක සහිත ඉතිහාසයක් මෙන්ම විශේෂ ලිඛිත ඉතිහාසයක් උරුම කොටගෙන ඇති රටකි. එහි දී ඓතිහාසික යුගය පෝෂණය කිරීම සඳහා සාහිත්‍ය මූලාශ‍්‍රය වලින් හා සෙල්ලිපි වලින් ලැබී ඇති පිටුබලය අතිමහත්ය. දිවයිනේ නන්දෙසින් සොයාගෙන ඇති මෙබඳු වූ දහස් ගණනක් වූ සෙල්ලිපි අතරින් ලංකාවේ පැරණි බැංකු ගැන කියැවෙන තෝනිගල සෙල්ලිපියට හිමිවන්නේ විශේෂ ස්ථානයකි.

වව්නියාවේ සිට හොරොව්පොතානට පිවිසෙන මාර්ගයේ 6 වැනි සැතපුම් කණුවට මදක් නුදුරින් උතුරු දිශාවට වන්නට උතුර – උතුරු මැද දෙ පලාත වෙන් කරන සීමාවෙහි තිලක්කුලම නම් පෙදෙසේ පිහිටි ගල් තලාවක් මත තෝනිගල සෙල්ලිපිය සටහන්ව ඇත. එසේම ‘නාගරගල’ යන නමින්ද මෙම ස්ථානය ගම් වැසියෝ හඳුන්වනු ලබති. සෙල්ලිපිය පිහිටි පර්වතය හාත්පස බෙහෙවින් විනාශයට පත්ව ඇති විවිධ ආරාමික වාස්තු විද්‍යාත්මක අවශේෂයන් බොහොමයක් දැක ගත හැකි ය. මෙම නටඹුන් වලට ආසන්නව ගල්තලාවේ වෙන් වෙන්ව සටහන් කල සෙල්ලිපි තුනක් දැකගත හැකි ය. මින් එකක් අපගේ මාතෘකාවට අදාල සෙල්ලිපිය වන අතර අනෙක එම සෙල්ලිපියේම තවත් පිටපතක කොටසකි. ඇතැම්විට ප‍්‍රථමයෙන් ලියන්නට පටන් ගන්නට ඇත්තේ දෙ වැනියට කී සෙල්ලිපිය විය හැකි ය. එය කෙටීමේ දී සිදු වූ කිසියම් දෝෂයක් නිසාවෙන් ලිපිය බාගෙට සටහන් කර නවතා දමා නව ලිපිය සම්පූර්ණ වශයෙන් සටහන් කළා වීමට පිළිවන. අනෙක් තුන්වැනි ලිපිය තෝනිගල ප‍්‍රධාන ලිපියට සියවස් කිහිපයකට පෙර ලියන ලද තනි අක්‍ෂර පෙලකින් යුතු ලිපියකි. මෙම ලිපිය මෙතෙක් පලකළ බවට සාධක නැත. සෙනරත් පරණවිතාන පවා දැක ඇත්තේ මුලින් සදහන් කළ ලිපි දෙක පමණි (Paranavitana 1933:197). නමුත් මෙහි දී අපගේ අවධානය යෙමුවන්නේ අක්‍ෂර පේළි 17කින් යුතු ප‍්‍රධාන ලිපිය පිළිබඳව ය. මෙහි මුල් අක්‍ෂර පේළි හතර අඩි 9ක් දිගින් ද පහේ සිට දහසය දක්වා ඇති පේළි අඩි 8ක් හා අවසාන පේළිය අඩි 2ක් දිගින් යුක්ත ය. අඩි 10ක පමණ ප‍්‍රදේශයේ පැතිරුණු ලිපියෙහි එක් අක්‍ෂරයක සාමාන්‍යය ප‍්‍රමාණය වන්නේ අඟල් 3ක් පමණ ය.

(Paranavitana 1933: 172-188) egindako Paranavithana on lehen aldiz azterketa baten gainean Artikulu osoa da. Lehenengo 1886 Henry Parker eta hau berri, gutun batean esan zuen bezala, eta ondoren 1892 laguntzailea komisarioaren varayālesa ṅī.em.es. du Arkeologia in Wickremesinghe du 34 zerrendan errekorra tokiko inskripzioak artikulu kopia da, 35 erregistroak egon dira, HCP Mass Sailaren txostenak oraindik ezarrita dago Nahiz begiak letra eskutitz batean, ez gainbegiratzea arkeologiko Bell izan du arrakasta hori ez zuela irakurri (Paranavitana 1933: 19-72).

Thinigala Jokoak etiketa sistemaren kopia

Edukia

For "kaḷahumanaka" Jainkoaren gizon Trade Center "ek prefix yahisa monje rock vihāraye'hi errazteko bada Ariyawansa egoiten Meza, Beltza eta berdea etab ehortzi bere interes bildutako Sangha gizateriaren liderra izan da. Horrez gain, banku-sistema zaharren, nekazaritzaren, neurketa-tresnen eta egungo erlijio, ekonomia eta kidetza-egoerari buruzko informazioa dauka.

Gallery

  1. Siri Puyasiri Mahagedera semearen ama da
  2. නක තිනවනක වසහි නකරහි උතරපසහි කළ හුමනක නියම තනහි සිය අ-
  3. Gortina bizkarrezurra da
  4. Nire nostalgia egunean, nire semea eta semea
  5. Hamar mila eta hamar mila lehengusin elkartuko dira
  6. Udi Duwa Bili Ten Shimeless Brushes (*) Medhahakada Ten A-
  7. Esnatu,
  8. Whisky maitalea da eta brunette bat da
  9. Zenbakizko bi errenkada hamartar kopurua
  10. Zati ertaineko begiak (*) Hau galaxia da
  11. Aktibo eta pasiboen arteko oreka ez da aldatu
  12. (Desegokiak) eta hiltzean hilda
  13. Aintza eta aintza onerako
  14. මිලිය පදිය ඉව (*)මෙව (නක) වෙඪ වනක ගෙණ වනය ච(න)ය
  15. Anodoshi hamabi fraideen arreba da
  16. (A) Zenbat denbora egiten du Mahabodhi trena (Post)
  17. ව වහෙරක හි දිනි (*)

esanahia

මංගලයක් වේවා. පෘතුවීශ්වර (පෙරසිටි) මහසෙන මහ රජුගේ පුත‍්‍ර වූ සිරි මේඝවණ්ණ අභය මහරජතුමා සේසත් එස වූ තුන්වන වර්ෂයේ දී නගරයෙ හි උතුරු දිශාවේ Kalahumanaka Ceilan Bankuak ez du irabaziaren xedea murriztu edo murriztu Kaḍubalagama Sirimavo Bandaranaike ministroaren semea da God yahisa rock profesionalari jokabide Sakata for Ariyawansa eman tenplu berria (bagoiak) eta hamar presak eta ubideak bi eman ziren sei undu hamar gramo presak. Hamar presak Maha du yaḷakannayē interes interes eta presak interes laurdena mædakannayē sei eta Unibertsitateko garapen unitateen Unibertsitateko garapen unitateen interes berdea atxikitako bi presak pekaḍa hamar interes tasa bi pekaḍa bi presak erantsita. gordailua gainetik finantza aberastasuna arroza to interesa postrea jan daitezkeen elikagaien mamia, eztia, pastelak, Sesamo, olioa, gatza gabe aldaketa, eta, gainera, janaria Tokiko Barietate ordaindu behar eta horia tenplu jantokia for . benetako horiek objektuaren ziren tenplua eman Betiere berria rock yahisa Bhikkhu Sangha Policy Ariyawansa hamabigarren festa egunean Nikini bere interes vaskālayak on semen batetik dator arabera.

Review

Dokumentu hau, IV. Mendeko CEren gizarte-informazioa aztertzeko laguntza handia du.

  • Informazio politikoa
  • Informazio Ekonomikoa
  • Erlijiozko informazioa
  • Kideen informazioa

Informazio politikoa

Hemen aipatzen da Sri Lankako historiako ikasketa politikoetan grabatu diren bi estatubatuar indartsuei buruz. Dira Mahasen Errege handia eta Kithsiri Megha යන පාලකයින්ය. පිය පුතු සබදතාවක් ඇති මෙම රජවරුන් දෙදෙනා පිළිබඳ ව සෙල්ලිපියේ සඳහන් කොට ඇත්තේ, Mahiyangana Maharaja isilik daude යනුවෙනි.

Buda Mahasena

මෙම සෙල්ලිපිය පිහිටවනු ලබන්නේ කිත්සිරිමේඝ රාජ්‍ය සමයේ වුව ද එම රජු ගේ පියා වූ මහසෙන් (ක‍්‍රි.ව. 274-301) රජු පිළිබඳ ව සඳහන් කරනු යේ කිත්සිරි මෙවන් රජුට ඇති රාජ්‍ය උරුමය පිළිබඳ ව දැක්වීමට මෙන්ම ජනතා ප‍්‍රසාදය ඇතිකර ගැනීමට විය යුතු ය. මහාවංශයට අනුව මහසෙන් රජු ගෝඨාභය (ක‍්‍රි.ව. 249-262) රජු ගේ පුත‍්‍රයෙකි. මහසෙන් රජතුමා මහා විහාරය සමග උරණව එම විහාරයට දැඩි හානි සිදුකළ බව මහාවංශයේ සදහන් ය (මහාවංශය: 37. 178). මෙම ලිපියේ Mahasena Maharaja Seinaleen zeinuaren aurrean royalty Ikasi pṛtuvīśvara edo lineako esan aurretik aditza ideia iritziz (Amarawansa izenburupean, 1969: 140) dela.

Sirimekavaṇa abamaharajaha

Inskripzioaren datuen arabera, erregela gutunak adierazten duen epea da Kithsiri Mevan Erregeak. (301-328) Mahavamaren arabera, bere errege-dinastia nagusiki aita zen. Sangamitta Xian eta tenplu handia eta aholkularitza-eskemak sona āyatanayanut Ministerioak suntsitu bere aitaren edo King Mahasen katastrofe hori kleroaren arintzeko dirudielako. Era berean, Sirimakwana Samurigaghta zen, Indian enperadore handia. Hau Samudragamuwa King da Alhaband txantiloiaBezala වංහුවේන් සුවේ විසින් ලියනලද Hiṁcōvan නැමති චීන ග‍්‍රන්ථයෙහි ද සදහන් වේ. සිරි මේඝවණ්ණ රජුගේ රජ්‍ය සමය ඉතා හොදින් සිහිපත් කරවන සිද්ධිය නම් පසු කාලීන සිංහල රජවරුන්ගේ ඉෂ්ඨ දේවතාවා බවට පැමිණි දන්ත ධාතුන්වහන්සේ මෙහි වැඩම කරවනු ලැබීම ය. මේ රජුගේ නව වැනි රාජ්‍ය වර්ෂයේ දී කාලිංග රජුගේ දූ කුමරිය බැමිණි වෙසින් දන්තධාතුව මෙහි වැඩම වූ බවත් එය එබඳු පූජනීය වස්තුවලට සුදුසු ගෞරවයෙන් යුක්තව පිළිගන්නා ලද බවත් සඳහන් වේ (ජයවර්ධන 1964:279).

Zifratzailea eta umeak

Siba izeneko gizon bati buruz esan ohi da. Izan ere, inskripzio honen egilea da God නැමැත්තා ය. ඔහු විසින් කරන ලද පරිත්‍යාග සම්බන්ද තොරතුරු මෙම ලිපියේ සඳහන් ය. ඉහත සදහනට අනුව පැහැදිලි ලෙස පෙනෙන්නේ සිවගේ පුත‍්‍රයා දේව වන බවයි. මෙම සිව නැමැත්තා අමාත්‍යය මණ්ඩලයට අයත් අයෙකු බව ‘අමෙති පහෙජ’ යන යෙදුමෙන් පැහැදි වේ. පරණවිතාන සඳහන් කරන පරිදි Paheja "Sánscrito" eta "Pali" hitzak ez ziren sinhalesez erabiltzen (Paranavitana 1933: 182).

Informazio Ekonomikoa

මෙම ශිලාලේඛනයෙන් ක‍්‍රිස්තු වර්ෂ සිව්වන සියවස වනවිට ලංකාවේ ක‍්‍රීයාත්මක වෙමින් පැවැති ආර්ථීක කටයුතු පිළිබද තොරතුරු විශාල ප‍්‍රමාණයක් අනාවරණය කරගැනීමේ හැකියාව පවතී. තත්කාලීන සමාජයේ ප‍්‍රධාන ආර්ථික ක‍්‍රම දෙකක් ක‍්‍රීයාත්මකව තිබූ බව පෙනීය යි. එ් 1. කෘෂි ආර්ථිකය හා 2. වෙළද ආර්ථිකය වශෙයනි.

1. Nekazaritza ekonomikoa

Ka IV. Mendeaz geroztik, Sri Lankako nekazaritzako elikagaien sistema garatua zegoen, faktore kronologiko eta ideien arabera. Artikulu honetan, ordea, informazio gehigarri handia ez dago aipatu nekazaritzako industria kroniketan. Gutun honek argi eta garbi adierazten du Rajarata eskualdeko hiru urtaroak landatzen ziren batez ere uretako industrien sistema batean. Paranavithana jauna Piṭadaḍahasa, Akalahasa eta Madehasa යනුවෙන් සෙල්ලිපියේ සඳහන් වන්නේ මහ කන්නය, යලකන්නය හා මැද කන්නය පිළිබඳව යි. මේ අනුව වැව් ජලයෙන් වසරකට කුඹුරු අස්වැන්න තුන්වරක් ගත් බව පැහැදිළි වේ (Paranavitana 1933:185). මෙයින් පැහැදිළි වන්නේ මෙම සෙල්ලිපිය පිහිටුවන සමය වන විට උතුරු නැගෙනහිර පලාතේ සංවිධානාත්මක වැව් පද්ධතියක් මෙන් ම එ් වායෙන් ජලය බෙදා හරින වාරි පද්ධතියක් ද ක‍්‍රමානුකූලව ක‍්‍රියාත්මකව පැවති බවයි. විශේෂයෙන් ම මෙහි දී තම පියා වන මහසෙන් රජතුමාගේ වාරි තාක්‍ෂණික ක‍්‍රියාවළියේ සාර්ථකත්ත්වය සමග එහි ප‍්‍රතිඵල මෙම යුගයේ දී කෘෂි ආර්ථිකය මැනවින් පවත්වා ගැනීමට හේතුවන්නට ඇතිබව නිගමනය කළ හැකි ය. මහසෙන් රජු විසින් කළ වැව් හා ඇළ මාර්ග පිළිබද දීර්ඝ විස්තරයක් මහාවංශයේ සදහන් වේ (මහාවංශය 1967:36.47-50). පසු කාලීන ජන සමාජය තුළ මහසෙන් ‘මින්නේරි දෙවියන්’ වශයෙන් හැඳින්වීමට පුරුදුව ඇත්තේ ද සුභික්‍ෂය සඳහා කළ කාර්යයන් නිසා විය යුතු ය.

Horrez gain, inskripzio honek esne eta olio-olio edo olioari buruz esaten digu, buffalo hori gaur egungo gizartean zegoela. Abeltzaintza oso lagungarri izan da jarduera hauetan eta kortean. Gaur egun, landa-eremuetan, bufaloek nekazaritza babes handia dute. Gainera, aleak garraiatzeko zerealak ere erabil daitezke. Horrenbestez, aipatu arroz landaketa zuzenean lantzen da eta informazio garrantzitsua Chena laborantzan eta lorezaintzan ager daiteke. orain Black Gram, gramo, Sesamo eta zerealak rainforests eta lorategietan landatzen egungo gizartearen betel, horia bezala laborantza nagusia arreta, eta For berretsi du ihes plazan eta laboreak landatzen dira.

මෙ අනුව ලිපියෙහි සදහන් කෘෂි ආර්ථිකය හා සම්බන්ද තොරතුරු වලට අනුව එකල ලක්දිව සිව්වන සියවසේ රජරට පසෙහි සාරවත් බව, වර්ෂාපතනය, ජල සම්පාදන ක‍්‍රම සහ පැරණි සිංහල ගොවීන්ගේ ක‍්‍රියා කෞශල්‍යය පිළිබඳ ව අභේද්‍ය වාර්තාවක් වශයෙන් ද ගිනිය හැකි ය.

Ekonomia ekonomia

Artikulu honetan, aldizkako beste informazio batzuekin loturiko informazio kopurua aurkituko duzu, hala nola, merkatuaren ekonomiaren tamaina. Hemen da Lan baldintzak Institutua oso garrantzitsua da. Paranavitanak Pali hizkuntzan dioenez Ondorioa "Benetako" terminoa sinhala banatzen da, "esanahia" esan nahi du තන Epe "estatu" esanahia Sanskrito gisa definitzen da. Hori dela eta, komertzialen su-etenaren hitz egokia da (Paranavitana 1933: 181). Paranoidek aitortzen duen sindikatu honek banku moderno bat bezala jardun du. Inskripzioan irakurtzen ari den erakunde honen izena Kaḷahumanaka නම් වේ. කළහුමනක යන්න ග‍්‍රාමනාමයක් සමග බැදුන එකක් හෝ “කාලසුමන” යන නාමය සමග බැදුන එකක් විය හැකි ය. අතීතයේ තිබූ මෙ බදු ආයතන කිහිපයක්ම පිළිබඳව පෙරුමියන්කුලම, ලබු ඇට බැදිගම, බඳගිරිය ආදී සෙල්ලිපි වලින් පැහැදිළි වේ. පෙරුමියන්කුලම ලිපියට අනුව “තිරගම”හා “අමර”යන බැංකු දෙකක් පිලිබඳ ව කරුනු කියැ වේ (අමරවංශ හිමි 1969:118). මීට අමතරව ලබු ඇට බැදිගම සෙල්ලිපියේ නගරයේ නැගෙනහිර දිසාවෙහි තිබූ “මහකබක” නම් වෙළඳ මධ්‍යස්ථානයක් හෙවත් බැංකුවක් ගැන කිය වේ. එම බැංකුවේ කහවනු සියයක් තැන්පත් කොට එහි පොළියෙන් අරියවංශ වෘත්තිය පැවැත්වීමට කටයුතු කළ බව සදහන් ය (විමලකිත්ති හිමි 1957;1961).

තෝනිගල සෙල්ලිපියට අනුව එහි සදහන් වන වෙළඳ සභාවේ නැතහොත් බැංකුවෙහි ප‍්‍රාග් ධනය ලෙස තැන්පත් කොට ඇත්තේ වී, උදු සහ මුං යන ධාන්‍ය වර්ගයන් ය. එහි දී වී අමුණු පනහක් ද උදු අමුණු හයක් ද මුං අමුණු දහයක් ද වශයෙනි. මෙම තැන්පතු ධාන්‍ය වලින් කැමති ප‍්‍රමාණයක් ඕනෑම අයෙකුට පරිහරණය සඳහා ලබා ගැනීමට හැකියාවක් තිබූ අතර ඔවුන් විසින් ආයතනයට සම්මත පොළිය ධන්‍ය වලින්ම ගෙවීමට නියමව තිබුණි. සෙල්ලිපියේ කියවෙන අන්දමට වී වලින් යල, මහ සහ මැද යන කන්න තුන සදහාම ස්ථීර තැන්පතුවෙන් ලැබෙන පොළිය අමුණු විසි පහක් බව Ildo argitsuak Agertzen zaigu. Horrenbestez, arroz-landaketak kapital-eskakizun osoa% 25ekoa da. Ustelkeriaren, jengibreen eta abarren urteko interes-tasak 50% da. Hori da 25 / 1 lurrazalaren alea. Horrela, adibide bat da dirua ez zela egungo jarduera ekonomikoen truke-euskarri gisa erabiltzen. Interes-tasak ordaindu egin dira interes-tasak ordainduta.

ඊට අමතරව මෙම බැංකුවේ ගනු දෙනුවල දී ක‍්‍රියාත්මක වූ කිරුම්මිණුම් ක‍්‍රම කිහිපයක් ගැන ද තෝනිගල ලිපියෙහි කියැවේ. ඒවා හකඩ, අමණක, පෙකඩ ආදී වශයෙන් සඳහන්ය. මෙහි දී හකඩ යන්නෙන් දක්වන්නේ කරත්තය යි. කරත්තයක් යනු අමුණු විස්සක වී ප‍්‍රමාණය කි. නැතහොත් පෑලකින් 1/4 කි.

Pekaḍa 4 Orkatila 1
mulling
Orkatila 20 Hakaḍa 1 යි
Yal

Hortaz, argi dago Thotigala artikuluaren funtzionamendua banku sistemaren funtzionamenduan eta gaur egungo gizartearen pisu-eragiketak nabarmenduz. Gutunaren arabera, banku hau porrotik gabe exekutatu behar da Arma arma (Murriztua edo gutxitua) funtzio berezi bat da. Horren arabera, Thonigala ilustrazioa erakusten du gizartea merkatuaren merkatuarekin lotutako bankuek ezagutza eta ulermena dela jakitean, laugarren mendean.

Erlijiozko informazioa

තෝනිගල සෙල්ලිපිය තුළ ඇතුලත්ව ඇති කරුනු අතර තත්කාලීන සමාජයේ ආගමික විවරණයක් ඉදිරිපත් කිරීමක් ගැන ද කිය වේ. ලිිපියෙ හි අරමුණ වි ඇත්තේ ද අරියවංශ උත්සවය නොකඩවා දීර්ඝ කාලීනව පවත්වාගෙන යෑම සදහා කටයුතු සම්පාදනය කිරීමයි. එය Mahabikar idazkeriak kontuan hartu gabe Epea. Ez da argi nola jaialdia ospatzen zen garai honetako erlijio-jaialdi garrantzitsu gisa. Baina kroniketan eta epigrafetan azpimarratu beharra dago antzinako gizartearen jai erlijioso gorena dela. Nahiz eta etorkizunerako inskripzioak eta, besteak horrendous inflexio Erlijio Gaietarako etorkizunean egingo den dela, izan ere, garai hartan, besterik ikuskizuna sortu arautuko erlijio komunitatea baita gure kalitate debozio esateko ezarri. Inskripzioak, Batticaloa barrutian nelumpokuṇin aurkitu zen (Paranavitana 2001: 150) blight du (Paranavitana 2001: 243) artikulu batean aurkitu zen irakurtzen esklabo buruz joan Kronika eskaintza.

Kideen informazioa

Tholigala eskulturak gaur egungo bizitza sozialarekin lotutako informazio asko du. Hain zuzen ere, Thonigala inskripzioak monje budistek kontsumitutako janari eta edari ugari ditu. arroz nagusian Janaria, Black eta Green aleak eta edan bat, eztia, olioa, tipula hartan, betel-barietate Probintziako beste elikagai buruzko informazioa. Horregatik, ghee, eztia, esnea eta aleen ia guztiak, eta han prestatutako elikagaiak ia guztiz kontsumitzen dira. Horretaz gain, egungo egungo gizarte lunar sistema erabili da hilabeteak kalkulatzeko Kodea Atomikoaren Agindua hamabi da Epea.

Gizarte garaikidea. Gutunaren arabera, gizarte-egoera aurreratu bat eta pertsonen bizitza nekazaritzan oinarrituta sortu zen. Indartsuki argudiatu du nekazaritzak merkatuaren ekonomiaren esparruan gizartearen laikoa den baliabide fisikoak sortu dituela eta hobekuntzak egin dituela. Badirudi mundu mailan hobetu dela estandar ekonomikoaren indarraren bidez lortutako aurrerapen eta aurrerapen espiritualekin. Ariyawansako diskurtsoari emandako arreta nahikoa da erlijio-jardueretan aritzen diren gizarte-geruzak eta publiko orokorrak ordezkatzen dituztenak. Horregatik, badirudi gaur egungo gizarte bizitzaren inguruko ohiturak, ohiturak eta praktikak berpiztea direla.

Erreferentzia liburuak

  • Amarawansha Thero, Kotmale (1969), Inskripzio itsaskorrak, AM. De. Gunasena & Company, Colombo.
  • Jayewardene, WA (1964), "Later of Kings to King Mahasena" erregeak Ceilan Elielanden historia, 1go klasea, 2. erdikoa, Nicholas Attygalle eta beste batzuk, Vidyalankara University Press.
  • Paranavitana, S. (1933), Epigrafia Zeylanica, vol. iii Ceilanako Arkeologo Inkesta, Oxford University, London.
  • Dhammananda Thero, Makuruppure (2004), Sinhala Unicode seriea, Samayawardhana Bookshop, Colombo.
  • Mahavamsa (1912), Batu Thula Theravada eta Hikkaduwe Sumangala Thero, Museo Nazionaleko Departamentua, Colombo.
  • Mudiyanse, Nandasena (2000), Sinhalesezko inskripzio kodea, Begiak. Godage and Brothers, Colombo.
  • Wimalakthi, Meduyangoda (1954), Inskripzio kodea, Begiak. Godage and Brothers, Colombo.
-------------------------------------------------- -------------------------------------------------- ----------
Artikulu hau www.archaeeology.lk/sinhala web orrian argitaratu zen 2017-n 15 irailean.
-------------------------------------------------- -------------------------------------------------- ----------
Iragarkiak

Erantzun bat utzi

Idatzi zure iruzkina!
Idatzi zure izena hemen

Gune honek Akismet-ek spam erabiltzen du. Ikasi zure iruzkina nola prozesatu den.