DR. Thusitha Mendis

Arkeologia eta Ondarearen Zuzendaritza Saila, Rajarata Sri Lankako Unibertsitatea, Mihintale.

DR. Thusitha Mendis

Aditu askok sentitu Sri Lankako goiztiarrena Brahmi gutunak, dokumentuak edo co-Term enperadorea Ashoka tokiko kontrol Devanam denbora hori 250-210 Ka jabea da (Fernando 1969: 20). The goiztiarrena Brahmi Sri Lanka idatziz ikuspegiaren zen ezin duela aitortu mendera arte Ka 3 haratago joan. Sei mendean Indiako herrialdeko iritsi eta ziur da jendea hizkuntzan froga iturri literario hori herrialdeko euren dokumentuak ulertzera ekarriko balu (Fernando 1969: 19: Paranavitana 1970: XXII). Piyathissa adierazi Senanayake esan du Christian urteko gehienen iturria hasiko dela literatura iturburu Sri Lanka, dokumentu baten forma du, Ka hirugarren mendean aurretik da ziren ondoren. beraz, materia surf (: 2002-58 Senanayake 59) gisa eztabaidatu behar iturburu izan da.

Izan dira buztin hainbat lekutan eta habitat eta beren Brahmi letrak susānavala aurrez ezagutu gutun baten existentzia txarrena historiko pre Sri Lanka Tapa harriak eta garai hartako froga token ikertzen historiari buruz idazteko Sri Lanka, Brahmi aurkitu aurkitu (Deraniyagala 1972: 122-130: Senavirathne 1984: 294-298). Anuradhapura, lur garai honetan, Tissamaharama likidazioa eta aurkitutako kantarōdaya tokiak bolizko dira dokumentuak Brahmi buztin grabatu zen (Deraniayagala 1972 serie bat du: 129-130: Indrapala 1973: 18-19: Parker 1885: 67-68 ). Dokumentuak iritzi berriarekin elkartu Brahmi Sri Lanka Siran Deraniyagala idazten Sri Lanka Brahmi idatziz egin da adierazi den irrati karbono datak direla 600-BC 500 (Deraniyagala 1990 baino lehen unetik erabili ziren by baieztapen hori: 742-747; Kodithuwakku 2015: 251-253).

Brahmi idatziz esan du berak betetzen zuen hainbat Daraniyagala splintered indusketan aurkitutako ontzi egindako 88 AMP Dening mahāpāli hiria guneak izenarekin (ibid: 741-742) barne gertu. erakutsi du denbora hori erakutsi du arkatz diseinua izan dela aurkitutako idazten Brahmi erabilitako animalia baten hezurrak (ibid Fig.66. 744). Antzeko panhidaval alamgīrpur India, cirānḍi, haber Ujjain eta hasthināpūr esan dute bezalako tokietan izan da, eta gehitu Sri Lanka aldi berean zuen eta duela India (ibid: 742) erabiltzen da. aldian aurkitutako Kristo 600-500 karbono kālakanirṇa (C14) 4 termiko sandīptatā kālanīrṇa (TL) ren ezarri aurretik Pertsonaiak informazio gehiago 4 (: 740 ibib) jaso zuen du.

මෙම සොයා ගැනීම පිළිබඳව විද්වතුන් විවිධ මත රාශියක් ප‍්‍රකාශයට පත් කර ඇත. මේ පිළිබඳ අදහස් දක්වා ඇති පියතිස්ස සේනානායක ප‍්‍රකාශ කර ඇත්තේ සිරාන් දැරණියගල ක‍්‍රිස්තු පූර්ව 600-500 තරම් කාලයට අයත් යැයි ප‍්‍රකාශයට පත් කර ඇති (බ‍්‍රාහ්මී අක්‍ෂර සටහන් වී තිබූ) මැටි බඳුන් ක‍්‍රිස්තු වර්ෂ පළමු වැනි සියවසට අයත් විය යුතු බවය (සේනානායක 2002:54). ඒ සඳහා ඔහු ඉදිරිපත් කර ඇති මතය අනුව දැරණියගල විසින් ඉදිරිපත් කර ඇති ඵලක අංක 64 හි a pertsonaia izan da buztin pertsonaia 'Chandra' pertsonaia dela suposatzen da gero Sri Lanka izaera izan antzinako Brahmi paperak aurkitu pieza batean grabatu erakutsi dute ez dagoela ez da nahikoa (du: 58). Senanayake eman ditu teoria bat da, ordez ahots zaharra Brahmi letren luzapena, Sri Lanka, askotan hrasva abestiak erabili dira eta hori erabiliz, bokal luzea izan zen, geroago eman Paranawithana baieztapen hori azpimarratu out adostasuna da (abiatzean: 58; Paranavithana 1970: XXXVIII-XLIV) halaber Daraniyagala du 'Tarama' edo 'tāraca' joan 'tayākuṭe "hitzetan bokal luzeak, alokairu lotutako terminoak aurkezten Aevin aplikazio horiek erakutsi dute aldi bat dela argi eta pertsonaiak (Senanayake 2002: 58) osatzen duten letrak forma arabera garatzeko.

පියතිස්ස සේනානායක විසින් පෙන්වා දී අත්තේ මෙම අක්‍ෂරවල සංවර්ධන අවස්ථාක් දීර්ඝ ස්වර මෙන්ම හ‍්‍රස්ව ස්වර තුළින් පැහැදිළි වන බැවින් අනුරාධපුර ඇතුළුපුරයෙන් හමු වී ඇති අක්‍ෂර ක‍්‍රිස්තු වර්ෂ පළමු වැනි සියවසට අයත් වීමට ඉඩ ඇති බව පෙන්වා දී අතර ම, දැරණියගල විසින් මෙම ලේඛන සම්බන්ධව දක්වා ඇති කාබන් කාලනීර්ණ අනුව එහි ඉහළ සීමාවේ හා පහළ සීමාවේ පවතින පරතරය පිළිබඳව ද සාකච්ජා කර තිබේ. සිරාන් දැරණියගල විසින් අනුරාධපුර මහාපාලි දාන ශාලාව අසළ සිදු කරන ලද AMP 88 කැනීමේ සංසිද්ධි අංක 75ට අයත් එම මැටි බඳුන් කැබලි අයත් වන ස්ථරයේ කාලනිර්ණ කාබන් 14 කාලනිර්ණ අනුව එහි ඉහළම සීමාව ක‍්‍රිස්තු පූර්ව හත හා එහි පහළම සීමාව ක‍්‍රිස්තු පූර්ව තුන් වැනි සියවසට (Deraniayagala 1992:742) අයත් ලෙස දක්වා තිබෙන අතර සේනානායකගේ මතය වන්නේ මෙම අක්‍ෂර හමුවන කාලපරාසය පදනම් මුල් ඓතිහාසික යුගය (Basal early history 600-500) හා පහළ මුල් ඓතිහාසික අවධිය (Lower early history 500-400 BC) පවතින පරතරය සියවස් 4කට ආසන්න වන බැවින් එහි ඉහළ සීමාව පමණක් සළකා බලා මෙම තීරණය ගැනීම සාධාරණ නොවන බව ය.

අනුරාධපුර ඇතුළුපුර AMP 88 හා ASW 88 කැනීමෙන් සොයාගන්නා ලද බ‍්‍රාහ්මී ලේඛන පිළිබඳ විමර්ෂණයක් සිදු කරන විමලසේන හැලෝගම ක‍්‍රිස්තු පූර්ව තුන් වැනි සියවසට අයත් අශෝක අක්‍ෂර ද ක‍්‍රිස්තු පූර්ව දෙ වැනි සියවසට අයත් පිප‍්‍රාවා අභිලේඛන සමඟ ද ශ‍්‍රී ලංකාවේ ක‍්‍රිස්තු පූර්ව තෙ වැනි හා දෙ වැනි සියවස්වලට අයත් ගුහා ලිපි සමඟ ද සන්සන්දනය කරමින් අනුරාධපුර ඇතුළුපුරයෙන් හමු වූ මැටි බඳුන් මත ඇති අක්‍ෂර හා සැසදීමේ දී සමානතා මෙන්ම දැඩි ලෙස අසමානතා ද පවතින බව පෙන්වා දී ඇත. හැලෝගම පෙන්වාදෙන ආකාරයට AMP 88(75) සංසිද්ධිය හා ASW 88(88) වැනි සංසිද්ධියට අයත් වී ඇති අක්‍ෂර සහිත මැටි බඳුන් ක‍්‍රිස්තු පූර්ව 818-754 හෝ ක‍්‍රිස්තු පූර්ව 700-540 කාලනිර්ණය ලැබී ඇති බව දක්වා තිබීම හා තවත් මැටි බදුන් කැබැල්ලක ‘Gure beldurra‘ යනුවෙන් සඳහන් ASW 88 (88) සංසිද්ධියට අයත් මැටි බඳුන් කැබැල්ල ක‍්‍රිස්තු පූර්ව 600-500 කාලනිර්ණ කර තිබීම තුළ ගැටළුවක් ඇති බව පෙන්වා දී තිබේ (හැලෝගම 2003:4-5). ඔහුගේ මතය වන්නේ මෙම මැටිබඳුන් සඳහා කාලනිර්ණ ලබා දිය යුත්තේ මැටි බඳුන් හමුවන ස්ථරය කාලනිර්ණය කිරීමෙන් නොව අදාළ මැටි බඳුන් කොටස කාලනිර්ණය කිරීමෙන් බවය (එම:5). මෙයට අමතරව උතුරු ඉන්දීය බ‍්‍රාහ්මී අක්‍ෂර හා දකුණු ඉන්දීය බ‍්‍රාහ්මී අක්‍ෂර මෙන් ම ශ‍්‍රී ලංකාවේ ගුහා ලිපිවල අන්තර්ගත බ‍්‍රාහ්මී අක්‍ෂරවල හැඩ රටා හා එ්වායේ පරිමාණය පිළිබඳ විමර්ශනය කරන හැලෝගමගේ මතය වන්නේ, අනුරාධපුර ඇතුළුපුරයෙන් හමුවන මැටි බදුන් මත සටහන් කර ඇති අක්‍ෂර ක‍්‍රිස්තු පූර්ව 600-500 කාලයට නොව ක‍්‍රිස්තු වර්ෂ දෙ වැනි ශත වර්ෂයට අයත් වන බවත් ඒවා දකුණු ඉන්දියාවේ අරිකමේඩුවලින් සොයාගන්නා ලද අක්‍ෂරවලට සමාන වන බැවින් අරිකමේඩු අක්‍ෂර අයත් ක‍්‍රිස්තු වර්ෂ දෙ වැනි සියවසට අයත් වන බව පෙන්වා දී ඇත (එම:153-154).

අනුරාධපුර ඇතුළුපුර AMP 88 (Deraniayagala 1992:742) හා ASW 88 (Coningham 1999:137) මැටි බදුන් මත පන්හිදකින් හෝ තියුණු අස්ථි තුඩකින් සටහන් කරන ලද බවට උපකල්පනය කරන ලද ඉහත විස්තර කරන ලද ශ‍්‍රී ලංකාවේ බ‍්‍රාහ්මී ලේඛන සම්බන්ධ විද්වතුන් අතර විවිධ මතවාද පවතින බව පෙනේ. ඔවුන් බොහෝ දෙනෙකු පෙන්වා දී ඇත්තේ අක්‍ෂර හා අක්‍ෂර කලාවේ සංවර්ධනය විමසිය යුතු මෙන්ම අදාළ මැටි බඳුන් කොටස කාලනීර්ණය නොකර ඒවා හමුවන ස්ථර කාලනිර්ණය කිරීමෙන් ඉහළ සන්දර්භයකින් සත්ව ක‍්‍රියා හේතුවෙන් එවැනි මැටි බඳුන් වැනි කොටස් පහළට පැමිණීමට ඇති ඉඩකඩ වැඩි බැවින් නිශ්චිත ලෙසම ස්ථරයේ කාලනීර්ණ අදාළ බඳුන් කොටසේ කාලනීර්ණ සඳහා යොදා ගැනීම ගැටලු සහගත වන බව ය. ඉහත ප‍්‍රකාශයට පත් වී ඇති ශ‍්‍රී ලංකාවේ බ‍්‍රාහ්මී ලේඛනවල පැරණි භාවය තහවුරු කර ගැනීම සඳහා ඉතා හොද පිළිතුරක් සපයා ගැනීමට ශ‍්‍රී ලංකා රජරට විශ්වවිද්‍යාලයේ පුරාවිද්‍යා හා උරුම කළමනාකරණ අධ්‍යනාංශයට මේ වන විට හැකි වී තිබේ.

2017 Rajarata Unibertsitateko Arkeologia eta Ondarearen Kudeaketa at amaieran hasi Anamaduwa Dibisioko Idazkaritza Division Galgamuwa dauden gertu Andarawewa megalitikoak hilerria RUSL EX 01 2017 tokiak gertu arkeologia fracking hilerria barne-gordailuak izenpean hiru pieza gorputz zatiak fitxak muṭṭiyaka Brahmi izan aurkitu ziren Hiru letrak identifikatu ziren. Brahma gutunak artean 'Ordutegiak'Bi letrak eta daga bat'"Izan da letra gisa identifikatu. inoiz egindako Sri Lanka bere aurreko aldi historiko megalitikoak hilerria gertu Tapa indusketa aurkitutako ikurrak asko ez du Brahmi harria (Senanayake 2002: 72) aurkitu. Izan da identifikatu Ibbankatuwa megalitikoak hilerria ikurrak eta Yapahuva piṁvæva galsohonkanatta ikur gehiago izan diren (: 40 Senavirathna) ren 1997 baino gehiagotan topatu deiak. Gainera, Anuradhapura, kantarōdaya, Pomparippu, ānayikoṅḍāyi (Senavirathna 2009: 189-190) adibidea eta Ridiyagama, germen kodean tokiak dira, ez du Brahmi (: 2001-2002 Bandara 57 / 61) txostenean.

Horrela megalitikoak ehorzketa eta likidazioa buztina pot Brahmi hilerrian barruan hainbat ikurrak eta batzuetan aurki pertsonaiak, baina ohar bidez egin da Sri Lankako du. elkartea Andarawewa megalitikoak hilerria aurkikuntzak frogatu ahal izango da Brahmi dela, zalantzarik gabe, herrialdeko dokumentu garrantzitsu bat. Faltsuki erreklamatu itxia harri Tapa handiak buztin harrizko inguratutako hilkutxa baten barruan kokatu ontziak horretan eraikitako 4 harri inola ere pilulak ez dira aldatzen eta ez askatu mugimendua kanpo ondorioz animalia egintzak. Beraz, lehenengo postua ez da gehien pertsonaia hauekin poteak kaotikoa testuinguruan garrantzitsua da. beste esanguratsuena da letrak eta buztin eltzeak matrazea barrutik hezur laginak aurkitu Institutuko ænaliṭik beta America eskeletoak eta Kristo 491 baino lehen unetik zeramika lortutako splintered datak - 366 izan da zehaztu ere (2440-2315 Cal gisa bp) horietako% 94.4 konfiantza zehatz Ka 1.0-XNUM a zehaztasuna osoaren% kālanirṇavalin 507 lortu dute X (501-2456) enpresaren dela dio ænaliṭik beta (Beta - 2449). Ondorioz, pertsonaiak bezain ziur mendea Ka 482665 ziur daude.

Brahmi arikamēḍuvalin India Ka 900-600 identifikatu du (Deraniayagala 1992: 745) garai izan ditu Hego India eta Sri Lanka osoan Ka 600-500 denboran bezala argitaratuko dokumentuak erabilera Brahmi identifikatu daiteke. Hau Brahmi idatziz Andarawewa megalitikoak hilerria bitartez filings aurki daitezke arazo horri aurre egiteko kalavakavānu Anuradhapura ætuḷupura zeramika erregistro eta Brahmi Kristo hezi buruzko dokumentuak eta oraindik ezin dutela, aurreko sei mende izan. Brahmi Sri Lanka eta Andarawewa asmakuntza da bere historia lotutako inskripzioak erakusten Brahmi idatziz hori aurkitu megalitikoak hilerria hilerria Andarawewa bera megaliitika Brahmi idatziz tāluja artean "Badira jakintsu asko adierazi duten letrak "Tharu""Brahmi Brahmi estatistika garapen fasean eragin duen dokumentuak jasotzen dira. Siran Deraniyagala komentatuz dio, letrak osatzen aniztasuna gehienek denbora eboluzioaren gertatu bere idazketa eta tokiaren izaera eta formatu berean tāluja bi pertsonaiak bat argudioa ezin dituela uste overcame, beste hizkuntza jabetzakoa izango da irizpena onartu pentsatzen hasi, pre baino"Murtaza"'Kontuan izan behar da karaktere erabilgarria dela aurretik edo ondoren erabiltzen dena. Paranavitanak adierazi duen bezala, hirugarren mendean bezala, lehen mendeurrena izan zen CE, Brahmiren gidoien bilakaeraren seinale esanguratsua ez izateak, baina lehen mendeko CEak,Ordutegiak'Ikusgai alfabetoan (Ic.vol.I: xvi).

අන්දරවැව මෙගලිතික සුසානයෙන් හමුවන ත අක්‍ෂරය සිරස් රේඛාවක් තවත් සිරස් රේඛාවක් සමඟ සම්බන්ධ වීමෙන් ලියා තිබෙනු හඳුනාගත හැකි වන්නේ ශිලාලේඛනවල දක්නට ලැබෙන පරිදි ය. අශෝක ශිලා ලිපිවල යෙදෙන ‘Ordutegiak"Sri Lanka, aldean Brahmi goiz pertsonaiak eskuineko gutuna aldean lerro bat behera erakusten Indian Ashoka dela lerro labur bertikalaren erdian lineak agortzen ari izan. Sri Lanka Brahmi ez dirudi bi zuzeneko linea osatuta. Andarawewa megalitikoak ehorzketa aurkitutako Brahmi Sri Lanka idazten aurrez historiko zehar bidez pertsonaiak erantzuteko identifikatu puntu baino ezin ez-Brahmi gisa ikasi ANTZEKO Sri Lanka toki duela emititzen dira, herrialde mendeko hizkiak, esaterako, Ka, pertsonaiak historiaurreko garaietatik hirugarren gisa antzeko ehunka iritzi sendo bat ematea izan da dokumentuan hasi Delako. Ætuḷupurayen Daraniyagala Irudian grabatu. 64 du 'to plaka batetik BOrdutegiak'Ezohiko testuan'Ordutegiak'Gure alfabetoarekin egindako konparazioetan argi zegoen berdinak zirela. Beste idazketa mota hau, dantza '"Esan daiteke herrialdeko zukeen historiaurretik erabili izan gisa kobazuloak eta lehenengo eta hirugarren mendeetan Ka artikulu aurkitu pertsonaiak bereko beste hainbat (Ic Vol.I. XVI) Andarawewa megalitikoak hilerria du Independentzia inguruan karaktereak bai, ez du benetan izenburuko arazoei ihes egiteko testuinguru berdinean du eta.

ශ‍්‍රී ලංකාවේ බ‍්‍රාහ්මී අක්‍ෂරවලින් ලිපි ලිවීම හා ඒවා මෙරට ස්ථාපිත කරවීම පිළිබඳව ප‍්‍රචලිතව තිබෙන මතය වන්නේ එම අක්‍ෂර මෙරටට හඳුන්වා දෙනු ලැබූවේ බෞද්ධ ධර්ම දූතයන් විසින් බව ය (Fernando 1949:282). නමුත් මෙම අදහස පිළිබඳව විමර්ශනයක යෙදෙන පරණවිතාන පෙන්වා දෙන්නේ බෞද්ධ ධර්ම දූතයන් මෙරටට පැමණීමට පෙර භාණ්ඩ හුවමරු කටයුතුවල දී බ‍්‍රාහ්මී අක්‍ෂර භාවිත වන්නට ඇති බව අනුමාන කළ හැකි බව පෙන්වා දී තිබේ (Paranavithana 1970:xviii). මේ වන විට ලැබී ඇති දිනනීර්ණ සහිත සාධකවලින් පැහැදිලි වන්නේ ශ‍්‍රී ලංකාවේ බ‍්‍රාහ්මී ලේඛන පුර්ව ඓතිහාසික යුගයේ මෙරට ජීවත් වූ වැසියන් විසින් ආරම්භ කරන ලද ලේඛන ක‍්‍රමයක් වන බවත් මහින්දාගමනයෙන් අනතුරුව එම ලේඛන භික්‍ෂූන්ට ලෙන් ප‍්‍රදානය කිරීම සමඟ මෙරට ප‍්‍රචලිත වී ඇති බවත් ය. සිරාන් දැරණියගල විසින් 1988 වර්ෂයේ දී අනුරාධපුර ඇතුළුපුරයේ සිදුකරන ලද AMP 88 හා රොබින් කනිංහැම් විසින් සිදු කර ඇති AMP 88 කැනීමෙන් සොයාගෙන ප‍්‍රකාශයට පත්කර ඇති ශ‍්‍රී ලංකාවේ බ‍්‍රාහ්මී ලේඛන කි‍්‍රස්තු පූර්ව 500-600 කාලයට අයත් වන බවට දැරණියගල විසින් ප‍්‍රකාශයට පත්කර ඇති කරුණ, අන්දරවැව මෙගලිතික සුසාන ආශ‍්‍රිත කැනීමෙන් හමු වූ මැටි බඳුන් මත පිළිස්සීමෙන් පසුව සටහන් කර ඇති බ‍්‍රහ්මී අක්‍ෂරවලින් තහවුරුවන බව පෙන්වා දිය හැකිය.

Erreferentziak eta liburuen direktorioa

  • Coningham, R.A.E. (1999), Anuradhapura, britainiar-Sri Lankako indusketak Anuradhapura Salgaha Wattan, vol.2, Ingalaterra, Hadrian Books. SL Oxford.
  • Deraniyagala, SU (1972), Anuadhapurako Ziudadela: Gedige eremuan indusketa, Antzinako Zeilan, Vol.2; 48-165, Colombo, Inkesta Arkeologikoa.
  • Deraniyagala, SU (1992), Sri Lankako historiaurrea: ikuspegi ekologikoa, Colombo, Inkesta Arkeologikoa.
  • Fernando, PEE (1969), alfabeto ingelesaren hasieran, Ceilan heziketan: Mendeurreneko bolumena: 19-24, Sri Lanka: Hezkuntza eta Kultura Gaietarako Ministerioa.
  • Indrapala, K. (1973), Brahmi Potshard-en inskripzioa Kandarodi-tik, Purvakala N º 1, K. Indrapala eta beste batzuk, Jaffna Arkeologia Elkartearen buletina
  • Paranavithana, S. (1970), Zeilan inskripzioa, Vol. I, Colombo, Arkeologia Saila.
  • Parker, H. (1884), Tissamaharama-ren aurkikuntza arkeologikoei buruzko txostena, Errege Asiako Elkartearen Zeilan Brankan Aldizkaria, Vol. viii 1883-1884, 1-97, errepikatu 1998 Antzinako Zeilan (Delhi), New Delhi birbidalketa 1984
  • Seneviratne, S. (1984), Sri Lankako Megalitiko Arkeologia - Garbiketa Beltza eta Gorria, Sri Lankan, Antzinako Zeilan No.5: 237-305. Colombo, Inkesta Arkeologikoa.
  • Seneviratne, S. (1997), Pinwewa Galsohon Kanaththa Excavation Repor, Arkeologia Saila, Peradeniya Unibertsitatea.
  • Senanayake, Piyatissa (2002), Sri Lankako dokumentu zaharrenei buruzko ideia eta haien jatorria, Induwari Ikerketaren Digestioa, ed. Daya Amarasekara eta Rohitha Dassanayake, Warakapola Ariya Argitaletxeak (35-75).
  • Halagodagama, Wimalasena (2003), Sri Lankako Brahmiren gidoia hasi zenAnuradhapurako bidegurutzean, Warakapola eta Ariyan aurkitutako buztinezko ontziak aztertzea.
  • Bandara, Tissa (2001 / 2002) Historia de la arqueología en Hambantota, sandbox Arkeologia aldizkaria, bosgarren gunea, Arkeologia Konbinatua Graduondoko Elkartea, Kultur Funtsa Funtsa (55-65)
Anandawewa hilerri megalitikoa buztinezko besarkada batean aurkitu zuten Brahmiren gutunekin
Anandawewa hilerri megalitikoa buztinezko besarkada batean aurkitu zuten Brahmiren gutunekin
Anandawewa hilerri megalitikoa buztinezko besarkada batean aurkitu zuten Brahmiren gutunekin
-------------------------------------------------- -----------------------------
Artikulu hau www.archaeology.lk/sinhala webgunean argitaratu zen lehen aldiz 2018.09.17-n.
-------------------------------------------------- -----------------------------
Iragarkiak

3 Oharrak

  1. Aurkikuntza handia eta beste modu baterako bidea da. Aurkikuntza handia da. Baina badirudi beste gauza askok atzeratu egiten dutela. Shiramaraniyagala doktoreak eta Prof. Sudharshana Seneviratne-k kontsultatu ahal izan ditut gai horiei buruzko iritziak lortzeko. Bi aditu horiek gai horiei buruz eztabaidatu dute, baina teorian eta teorikoan (sentitu dudan bezala) erakutsi dut. Beraz, aurreiritzien aurretik iritsi aurretik, arkeologiaren alderdi teorikoagoak aztertu behar dituzu.

  2. Horixe da Sri Lankako eta Magadha (gaur egungo India) hizkuntzan hitz egin eta idatzi dugun ideia ona, 600 BC inguruan.

    Buda bisitatu Sri Lankan, garai hartan bertakoek bezalako hizkuntza bera hitz egin zuen.
    Wijaya erregeak 700 tropa batekin inbaditu zuenean, bertakoek egin zuten hizkuntza bera ere hitz egin zuen.
    Arhath Mahinda bisitatu Sri Lanka denean, berak ere hitz egin zuen.

    Arkeologoek jakingo dute Magadha eta Lanka herrialde bateko historiaren zati bat izan zela eta, beraz, nola banatu genituen.

    Horren froga argia da Sri Lankako Magadha Handiko Magia gizonaren irakaspena Sri Lankan sakon errotua dela munduko beste leku batzuetan baino.

    Jarraitu lan onarekin.

    Ing. Keerthi Wijayatunga
    0777 356 017

  3. Sanghayata len pooja karana witadee mema akuru bhavitha kala keewama yam seema kireemak thiyenawa neda? Obala ai Panith maha raju, Sumana amathaka karanne?

Erantzun bat utzi

Idatzi zure iruzkina!
Idatzi zure izena hemen

Gune honek Akismet-ek spam erabiltzen du. Ikasi zure iruzkina nola prozesatu den.