Deepaljee Ellepola y Anusha Athukorala

Departamento de Arqueología de Sri Lanka

Deepaljee Ellepola (izquierda) y Anusha Atukorale (derecha)

1. introducción

නුවරඑළිය දිස්ති‍්‍රක්කයේ, හඟුරන්කෙත ප‍්‍රාදේශිය ලේකම් කොට්ඨාශයේ, මාදන්වල ගමේ පිහිටි මාදන්වල රජමහා විහාරය ඓතිහාසික හා පුරාවිද්‍යාත්මක වශයෙන් වැදගත් වන විහාරයකි. මෙම විහාරස්ථානයට අයත් පුස්තකාලයේ තැන්පත් කර ඇති පුස්කොළ පොත් පිළිබඳව කරන ලද අධ්‍යයන තුළින් වාර්තා තරන ලද තොරතුරු මෙම මාතෘකාව යටතේ ඉදිරිපත් කර ඇත. මාදන්වල විහාරස්ථානයට අයත් අධ්‍යයනය කරන ලද මෙම පුස්කොළ පොත් විවිධ විෂය කේෂත‍්‍රයන් යටතේ හඳුනා ගත හැකි විය. ආගමික, කෘෂි කර්මාන්තයට අයත් පොත්, ඉතිහාස පොත්, වෛද්‍ය විද්‍යාව, නැකැත් හා ජ්‍යෙතිශ්‍ය විද්‍යාව ආදිය මෙම පුස්කොළ පොත් අතර විය. ඒ අතරින් කිසිවක් නොලියන ලද එහෙත් ලිවිමට සුදානම් කර ඇති Pusgeḍiya නමින් හඳුන්වන පොත් කිහිපයක්ම වාර්තා විම ද වැදගත් සාධකයක් ලෙස සැලකිය හැකි ය.

මෙම ස්ථානයේ දී සිදු කරන ලද පුස්කොළ පොත් අධ්‍යනයෙන් විෂය කේෂත‍්‍රය හඳුනා ගැනිමට අමතරව කරුණු කිහිපයක් කෙරෙහි අවධානය යොමු කරන ලදි. පුස්කොළ ලේඛන ලිවීම ප‍්‍රගුණ කළ යුතු ශිල්පයක් මෙන්ම සංයමයෙන් කළ යුතු කාර්යයක් ද වේ. එමගින් අවශ්‍ය ලේඛන ලිවීම පහසු වේ. අදාළ විෂය කරුණු කළමනාකරණය මෙම ලේඛන කලාවට ආවේණික වූ ලේඛන රීතින් පිළිබඳ අවබෝධය හා පුරුදුපුහුණු වීම, සුගම ලෙස පුස්කොළ ලේඛන ලිවීමට වැදගත් සාධක වේ. එම නිසා පුස්කොළ පොත් ලියු ලේඛකයින් පිළිබඳ දැනුවත් වෙමින් (වගු අංක 1හි සඳහන් පරිදි ඒ ඒ පොත් ලියු ලේඛකයින්ගේ තොරතුරු ඇතුළු කර ඇත.) පුස්කොළ පොත් ලියු කාලය සහ සමහර අවස්ථාවල දී ලියු ලේඛකයාට බරපැන් දරා ලබා ගත් අවස්ථා ද මෙම පර්යේෂණයේ දී හඳුනා ගත හැකි විය. පුස්කොළ පොතක අඩංගු පත් ඉරු සංඛ්‍යාව, භාෂාව, පැවැත්ම මෙන්ම පුස්කොළ පොතේ ආරක්ෂාවට යොදා ඇති පොත් කම්බය ද අධ්‍යයනය කරන ලදි. එම කම්බා සහ පොත, පොත් ලණුව තද වීමට යොදන සකියාව සකස් කිරිම සම්බන්ධව ද කරුණු වාර්තා කර ඇත. මෙම පොත් පිළිබඳ කරුණු වාර්තා කිරිමේ දී ඒවායෙහි දිග, පළළ, උස, බර මෙන්ම පත්ඉරු සංඛ්‍යාව ආදියෙහි විස්තරය ද ඇතුළු කර ඇත. පොතට යොදන කම්බය සකස් කර ඇත්තේ කෙසේද සහ ඒවාට යොදා ගත් මාධ්‍ය, සැරසිලි මෝස්තර පිළිබඳව ද කරුණු සඳහන් වේ. න-ස්පර්ශනීය උරුමයක් වශයෙන් ද වැදගත් වන්නා වූ මෙම පොත්වල අභ්‍යන්තරයේ සඳහන් කරුණු වලට අමතරව පත්ඉරු මත අඳින ලද විශේෂ සහ දුර්ලභ වශයෙන් වාර්තා වන විවිධ චිත‍්‍ර සටහන් විශාල ප‍්‍රමාණයක් වාර්තා කිරිමට හැකි වීම මෙම අධ්‍යයනය සාර්ථක කර ගැනිමට ඉවහල් වු බව පෙනේ. (වාර්තා කරන පුස්කොළ පොත්වල විස්තර ඇතුළත් කොටස සකස් කරන ලද වගුව වගු අංක 1 ලෙස ඉදිරිපත් කර ඇත).

(Tenga en cuenta que esta foto se extrae de http://amazinglanka.com/)

2. acceso

මාදන්වල විහාරයේ පුස්කොළ ලේඛන අධය්‍යනයෙන් වාර්තා කරන ලද තොරතුරු විමර්ශනය කිරිමට පෙර සඳහන් කිරිමට පෙර මෙකී කලාව පිළිබඳ මුලික හඳුනා ගැනිමක් සහ ප‍්‍රවිශ්ඨයක් ලබා ගැනිමේ දී එහි ඉතිහාස සහ විකාශනය පිළිබඳ සඳහන් කළ යුතු වේ. අතිීතයේ පටන් වර්තමානය දක්වා ලිවීමට ගන්නා ලේඛන ද්‍රව්‍යයක් ලෙස පුස්කොළ මාධ්‍ය හඳුනාගත හැකි ය. ඝර්ම කලාපීය රටක් වශයෙන් ශි‍්‍ර ලංකාවේ බහුලව වැඩෙන තල ගසේ ගොබය ලේඛනයට සුදුසු පරිදි සකස් කර ලිවීමට භාවිත කිරිම ලංකාවේ ලේඛන ඉතිහාසයේ සන්ධිස්ථානයක් ලෙස සැළකේ. කි‍්‍රස්තු වර්ෂ 16 වැනි සියවසේ පෘතුගීසින් කඩදාසි හඳුන්වා දුන් නමුදු එම කාලවකවානුව තුළ දී ද පුස්කොළ ලේඛන භාවිත විය (දීපාංජනී 2009:51). ශත වර්ෂ ගණනක් අඛණ්ඩව ලංකාවේ ලේඛන මාධ්‍යයක් වශයෙන් පුස්කොළ භාවිත වු බවට සාධක ඇත. පුස්කොළ ලේඛන සම්ප‍්‍රදායේ ඉතිහාසය කි‍්‍රස්තු පූර්ව යුගයේ ආරම්භ වන්නට ඇතැයි සැළකේ. මිහිඳු හිමියන්ගේ ලංකාගමනයෙන් පසු මෙරට බුදුුදහම ප‍්‍රචලිත වීමත්, ඉන්පසු සංඝමිත්තා තෙරණිය සමඟ පැමිණි විවිධ ශිල්පින්ගේ ශිල්පශාස්ත‍්‍ර දැනුම ලංකාවේ විමධ්‍යගත විමත් නිසා එම දැනුම් සම්භාරය ලේඛන ගත කිරිමේ සම්ප‍්‍රදායය කි‍්‍රස්තු පූර්ව යුගයේ මුල් කාලයේ සිට ආරම්භ වු බව පෙනේ (ද සිල්වා, ඔස්ටින් සි.එම්. 221:1969).

Las escrituras escritas en los textos de yeso incluyen artículos sobre información religiosa, no religiosa, cultural, social, etc. Los orígenes de los orígenes antiguos y los orígenes de los registros de ostras se han desarrollado. En estos documentos, el conocimiento de la información personal está en contexto. El contexto cultural, el período de tiempo, el contexto y el contexto social asegurado continuaron siendo la utilidad y la demanda correspondiente. También hubo utilidad y demanda de documentos de yeso. Por lo tanto, es un incidente histórico conocido como el registro de las artes populares orientales que se han formado a través de los documentos históricos. Es un hito importante en la historia de la escritura. El otro punto importante es la conversión del abono foliar en inscripciones.

දැනට ලෝකයේ පැරණිම පුස්කොළ හඳුනාගෙන ඇත්තේ කි‍්‍රස්තු පූර්ව 2 වැනි සියවසට අයත් මධ්‍යයම ආසියාවෙන් ලැබුණු පුස්කොළ පොතකි. ලංකාවේ පැරණි පුස්කොළ පොත කි‍්‍රස්තු වර්ෂ 13 වැනි සියවසට අයත් බව හඳුනාගෙන ඇත (විමලරත්න 1989:52) මෙරට සෑම ප‍්‍රදේශයකම මෙන්ම විදේශියන් සතුව විවිධ විෂයන්ට අයත් පුස්කොළ පොත් 75,000ක් පමණ වෙතැයි සැළකේ. මෙයින් 95% පමණ 18, 19 වන සියවස් තුළ ලියන ලදැයි සිතීමට සාධක ඇතත් ප‍්‍රමාණවත් පුස්කොළපොත් ප‍්‍රමාණයක් 20 වැනි සියවස කාලයට අයත් යැයි සැළකේ. 18 වැනි සියවසට පෙර ලියන ලද පුස්කොළ පොත් හමුවන්නේ විරල වශයෙනි. ගම්පල හා කෝට්ටේ රාජධානි පැවති කාලයේ ලියන ලද පුස්කොළ පොත් කිහිපයක් වාර්තා වන නමුත් කි‍්‍රස්තු වර්ෂ 13 වැනි සියවස ලියන ලදැයි සැළකිය හැකි පුස්කොළ පොත් 4ක් දැනට හඳුනාගෙන ඇත (ප‍්‍රනාන්දු 1985ː146). භාෂා ලක්ෂණ හා ලිවීමේ ශෛලිය, අනුව දැනට ලංකාවෙන් හමු වු පැරණිම පුස්කොළ පොත් මෙම පොත් ලෙස වාග් විද්‍යාඥයින් හඳුනා ගෙන ඇත. අනුරාධපුර හා පොළොන්නරුව යුගය දක්වා සහ ඉන්පසු යුගවල ලියන ලද පැරණි පුස්කොල පොත් කිසිවක් මෙතෙක් වාර්තා වි නොමැත.

La práctica de escribir en yeso varía según el entorno. El conocimiento, la cultura y el medio ambiente están afiliados a una red y tienen un impacto directo e indirecto en el conocimiento y el intercambio de conocimientos sobre la diversidad ecológica del país. Estos hechos también se aplican a la tradición de la escritura de yeso. Al estudiar estas artes, el estudio debe estudiarse no solo como religioso, sino también cultural.

උරුමය ස්පර්ශනිය න-ස්පර්ශනිය ලෙස වර්ග කළ හැකි ය. එහි දි යම්කිසි දෙයක් විසන්ධි කොට නිර්වචනය කර එය සන්දර්භයක් තුළ තබා එය නිර්මාණය වුයේ කෙසේ ද පිළිබදව අධ්‍යයන වේ. පුස්කොළ ලේඛන ද එලෙස අධ්‍යයනය කළ යුතු අතර එය වැදගත් අවස්ථාවක් ලෙස සැළකිය හැකි ය. තල කොළ එක්ව ගත් කළ පුස්කොළ මිටියක් ලෙස දෘශ්‍යමාන වුවද විශාල සන්දර්භයක් තුළ පවතින එකක් ලෙස මෙකී ලේඛන හඳුුනා ගැනේ. ඓතිහාසික යුගය, මුල් ඓතිහාසික යුගය, මධ්‍ය ඓතිහාසික යුගය, අපර ඓතිහාසික යුගය, ලෙස වර්ග කරමින් තාක්ෂණය, කලාව, චිත‍්‍ර, කැටයම් ආදි නිර්මාණය විම තුළින් ද්වීතියිික සංස්කෘතින් නිර්මාණය වී පවතී. පුස්කොළ ලේඛන සන්දර්භගත කරවීම ඊට සමගාමිව ඉතිහාසය අධ්‍යනය කිරිම මෙම පර්යේෂණයෙන් සිදු වීම වැදගත් වේ.

Contaminación del patrimonio hereditario tocado en los documentos murales. Por lo tanto, a largo plazo, el contexto de las redes culturales, redes sociales y redes sociales ha evolucionado en el contexto de este contexto. Es importante que tales estudios ayuden a los arqueólogos, conservacionistas y arqueólogos a capacitarse. Estatutos para la preservación de estos documentos. Esto también brinda la oportunidad de proteger estos documentos a través de ellos.

ජන කොට්ඨාශය, ස්වභාව ධර්මය, ඉතිහාසය, පුරාවිද්‍යාව, මනුෂ්‍ය පැවැත්ම, තිරසාරත්වය සහ අනන්‍යතාව පිළිබඳව පුස්කොළ ලේඛන වල ඇත. න-ස්පර්ශනිය උරුමය සම්බන්ධව ජන කොට්ඨාස ප‍්‍රතිරූපනය වන බව ද කිය වේ. මෙහි දීි මෙම උරුමයන් හී ඇතුළාන්තය පිළිිබඳ අධ්‍යයන කොට පරිච්ඡේද කිරීිමත් බෙහෝ පාරම්පරික කරුණු එළි දැක්විමත් මෙමඟින් සිදු කිරීිම වැදගත් වේ. සංස්කෘතිය යනු සැකසිමයි. පුරාවිද්‍යාවේ දී සිදු වන්නේ සාමුහික දැනුම සෙවිමයි. එයට ඉතිහාසගත සිදුවීම් හා මෙවැනි ලිඛිත පුරාවස්තුන්ද එකතු කර ගත හැකි ය.

3. revisión

පුස්කොළ ලේඛන සම්ප‍්‍රදාය අවකාශයන්ගේ පුළුල් කිරිමට විධිමත් හා නොවිධිමත් ක‍්‍රම තුළින් අවකාශය සැලසෙන පර්යේෂණ ක‍්‍රමයකි. ඒ අනුව මාදන්වල විහාරයේ පුස්තකාලය සතු මෙම පුස්කොළ පොත් එකතුවේ අධ්‍යයන කර අනාවරණය කර ගත් කරුණු රැසකි. සමස්තයක් වශයෙන් වාර්තා කරන ලද පොත් ප‍්‍රමාණය 57කි. එම පුස්කොළ පොත් 57ම විවිධ පැතිකඩ ඔස්සේ විශ්ලේෂණය කර ඇති අතර පොත් පහත පරිදි වර්ග කරන ලදි.

  1. Libros de oftalmología
  2. Libros literarios
  3. වෛද්‍ය විද්‍යාවට අයත් පුස්කොළ පොත්
  4. ජ්‍යෙතිශ්‍ය විද්‍යාවට අයත් පුස්කොළ පොත්
  5. Libros de Oboe que contienen hechos sociales y culturales
  6. Otros libros

Aquí, una gran cantidad de sutras están escritos bajo los libros de búhos que contienen hechos religiosos y literarios. lo Brahmajala y Sutras Sedipatthana Fue principalmente reconocible. Categoría literaria Jatak libros y Samhaaram Fue posible identificar la mayor cantidad para escribir.

පුස්කොළ පොත්වල පරිමාණයන් කෙරෙහි අදහස් දැක්විමේ දී සෑම පොතක්ම සෙන්ටි මීටර් 30ට වඩා දිගින් යුක්ත ය. එවැනි ප‍්‍රමාණයට පත්ඉරු සැකසීම ඉතා අසිරු කාර්යයකි. සෑම පත්ඉරුවක්ම දිගින් වැඩිවන තරමට ගොනු කළ හැකි විෂය කරුණු පෘථුල ය. එමෙන්ම සෑම ආගමික කරුණක් සඳහන් පොත්වල පළල සෙන්ටි මීටර් 2ට වඩා වැඩි ය. පත්ඉරුවක පළල සකස්වන්නේ තලගොබයේ ඇති ප‍්‍රමාණයට නිසා පත්ඉරුවට සකස් කිරිමට ගත් තල ගොබය සශි‍්‍රක තත්වයේ තිබෙන්නට ඇති බව නිගමනය කළ හැකි ය. ආගමික පොත් රචනා කිරිමේ දි පළල් පත්ඉරු භාවිත කිරිම බොහෝ අවස්ථාවල දී හඳුනා ගත හැකි ය. වෙද පොත් කිහිපයක්ම සෙන්ටි මීටර් 0.5 සහ 2 ආකාර විය. වෛද්‍ය විද්‍යාවට අයත් පුස්කොළ පොත්, අත් බෙහෙත් සහ වට්ටෝරු ලෙසත් ඒවා රැගෙන යාමේ පහසුවත් නිසා කුඩා පත්ඉරු යොදා ගැනිමෙන් පොත් නිමවනු ලබයි. පුස්කොළ පොත්වල උස සඳහන් කිරිමේ දී යොදා ගත් පත්ඉරු ප‍්‍රමාණයට අනුව වෙනස් වේ. වැඩිම උස සහිත පොත ලෙස වාර්තා වුයේ පුජාවලියයි. පත් ඉරු සංඛ්‍යාව 503ක් වන අතර උස සෙන්ටි මීටර් 20 කි.

මෙම පොත්වල අභ්‍යන්තරව සඳහන් කරුණු කෙරෙහි අවධානය යොමු කිරීමේ දී ලියන ලද භාෂාව, අක්ෂරවල ප‍්‍රමාණය, අක්ෂර වර්ගය, කාලය, ලියන ලද්දේ කවුරුන් විසින් ද බරපැන් දැරූ පිරිස, පුස්කොළ ලේඛන රීතින් අනුගමනය කිරිම සහ පත්ඉරුවල ඇති චිත‍්‍ර සටහන් ද වේ. පුස්කොළ ලේඛන ලිවීමේ දී අක්ෂර ශෛලින් කිහිපයක්ම වේ. ගජාක්ෂර. සිංහාක්ෂර, හංසාක්ෂර, කාකාක්ෂර යන මේවා අතරින් වැඩි වශයෙන් සිංහාක්ෂර, ගජාක්ෂර මෙන්ම හංස අකුරුවලින් ලියන ලද පොත් වාර්තා විය. අකුරු මධ්‍යම ප‍්‍රමාණයෙන් යුක්ත ය. ආගමික පුස්කොළ පොත් බහුතර ප‍්‍රමාණයක් පාලි භාෂාවෙන් ද අනෙකුත් පොත් සිංහල භාෂාවෙන් ලියා ඇකි අතර ඇතැම් පොත් ගද්‍ය සහ පද්‍ය ශෛලිය අනුගමනය කර ඇත. පුස්කොළ ලේඛන ලිවීමේ දී ලේඛන රීතියට අයත් වන කාලය සහ කතෘ සඳහන් කිරීිම සිදු වේ. මෙහි දි එම කරුණු මුල් පත්ඉරුවේ හෝ අවසන් පත්ඉරුවේ සඳහන් කිරීම සිදු වේ. මෙම පුස්කොළ පොත්වල ද මුල හෝ අග පත්ඉරුවල ලියන ලද කර්තෘ, බරපැන් දරා පූජා කළ පිරිස මෙන්ම කාලය ද සඳහන් කර ඇති අවස්ථා වාර්තා විය. මෙහි දී විශේෂයෙන් හඳුුනාගත හැකි කරුණක් වුයේ ආගමික කාණ්ඩයට අයත් පුස්කොළ පොත් රචනා කර ඇත්තේ භික්ෂුන් වහන්සේලා විසින් බවයි. මාදන්වල විහාරය වර්තමානයේ පිරිවෙනක් ලෙස ප‍්‍රකට ය. එසේම අතීතයේ පටන් එසේ පැවති බවට සාධකයක් මෙවැනි කරුණු තුළින් හඳුනාගත හැකි වේ. මෙහි දී මාදන්වල පිරිවෙනේ නේවාසික භික්ෂුන් වහන්සේලා විසින් පොත් ලියා ඇති බවට පුස්කොළ ලේඛන තුළ අඩංගු කරුණු තුළින් සාධක ලැබෙන අතර එම භික්ෂුන් වහන්සේලාට බර පැන් දරා ලබා ගෙන මෙකී විහාරයට පුජා කළ බව සඳහන් වේ. එයින් ඉහත සඳහන් කළ සාධකයන් මෙම කරුණු තවදුරටත් සනාථ කරනු ලබයි (වගු අංක 1). භික්ෂුන් වහන්සේලාට අමතරව ගිහි පිරිස ද පුස්කොළ පොත් ලියා ඇති අතර බර පැන් දරා පුජා කළ බවට තොරතුරු වාර්තා විය.

El autor de los libros de los Libros de Medicina y Astrología no es mencionado. Se puede considerar especial. Dado que estos son a menudo tradicional y tradicionalmente, parece que no han intentado mencionar y ocultar al autor. La hora es con el editor del mapa de ostras. Esto también se considera como una regla de escritura estro. Al identificar el tiempo, se puede determinar la edad de la población. Tabla cronológica del cangrejo de río, c. Usar el mismo día y hora que el método Lita o Sinhala, o el método Despertar. Se informó que todos los folletos registrados fueron por siglos 18 y 19. Además del momento de escribir, también se mencionó el período de sacrificio. En algunos casos, el tiempo se puede determinar en función de otros aspectos del libro. Hubo un período de tiempo entre los libros de los libros y el tiempo del libro. Por ejemplo, durante siglos, las monedas se usaron como libros de monedas de VOC y pudieron identificarse a lo largo de los años mencionados.

මෙම පොත් එකතුවේ හිස් පුස්කොළ පොත් කිහිපයක්ම වාර්තා විය. මේවා පුස්ගෙඩිය ලෙස හඳුන්වන අතර එදිනෙදා ප‍්‍රයෝජනයට හෝ යථා කාලයේ ලිවීමට පෙර සුදානම් කර සකස් කරන ලද ඒවා ලෙස සැළකිය හැකි ය. මෙවැනි පොත් බොහෝ ප‍්‍රමාණයක් වාර්තා වී ඇති නිසා භික්ෂුන් වහන්සේලාට අප වර්තමානයේ පොත් පුජා කරන්නා සේ පුජා කරන්නට ඇති බව සැළකිය හැකි ය. ලිවීම මෙම විහාරයේම සිදු කර ඇති බවට සාධක හමුවන නිසා එවැනි කාර්යයක් සිදු වන්නට ඇති බව සඳහන් කළ හැකි ය. පුස්ගෙඩිය මෙම විහාරයට ලැබෙන අනෙක් කරුණ වන්නට ඇත්තේ අතීතයේ කෙනෙකු මිය ගිය පසු හත්දවසේ හෝ තුන්මාසයේ දානයට පුස්ගෙඩියක් පුජා කිරීම සිරිතක් වශයෙන් ද සිදු කර ඇත (ලගමුව 2007:121). එම නිසා මෙකී විහාරස්ථානය අවට ජනයා එවැනි සිරිත් අනුගමනය කරන්නට ඇති බව අනුමාන කළ හැකි ය.

අභ්‍යන්තර කරුණු කෙරෙහි අවධානය යොමු කිරිමේ දී අනෙක් වැදගත් කරුණ වන්නේ පත්ඉරු මත ඇදි විවිධ වු චිත‍්‍ර සටහන් හා ජ්‍යාමිතික මොස්තරයි. මෙවැනි සටහන් විශාල ප‍්‍රමාණයක් වාර්තා කිරීිමට හැකි විය. චිත‍්‍ර සටහන් භාවිතයට කරුණු කිහිපයක්ම බලපානු ලබයි. අන්තර්ගත විස්තරය කෙටිකර අර්ථය ලබා දීම, යමක් දැක්වීමේ දී කරුණු වැඩිදුරටත් පැහැදිලි කිරීම, සමහර අවස්ථාවල දී කරුණු සැඟවීමට උත්සාහ කිරිම, ව්‍යංගයෙන් කරුණු දැක්වීම හා ඉඩ කළමනාකරණය ආදිය සඳහන් කළ හැකි ය. එසේ සටහන් කරන ලද චිත‍්‍ර ප‍්‍රමාණයක් කොටස් කිහිපයක් යටතේ වර්ග කරන ලදී.

  • Flor de loto mamá
  • Diseño floral con diferentes formas geométricas
  • Diferentes formas geométricas
  • Varias imágenes geométricas de animales
  • Imágenes de varias formas geométricas
  • Varias imágenes de animales
  • Varios árboles
  • otro

ලෙස මේවා වර්ග කළ හැකි ය (අංක 1-23 චිත‍්‍ර සටහන්). එම චිත‍්‍ර වැඩි වශයෙන් වාර්තා වුයේ ජ්‍යෙතිශ්‍ය හා නැකැත් ශාස්ත‍්‍රයට අයත් පුස්කොළ පොත්වල සහ වෛද්‍ය විද්‍යාවට අයත් පොත්වලය. සුත‍්‍ර පොත් කිහිපයකම ජ්‍යාමිතික මල් මොස්තර අනර්ගත කර ඇත, සූත‍්‍ර පොත්වල එම සූත‍්‍ර හෝ කරුණු වෙන් කිරිම සඳහා ජ්‍යාමිතික මල් මොස්තර යොදා තිබුුණි. මෙම චිත‍්‍ර තුළින් හඳුනාගත හැකි කරුණු කිහිපයක්ම වේ. මෙහි දී ලිවීමට දන්නා කර්තෘ චිත‍්‍ර ශිල්පියෙකු ද වී ඇත. ඔහු කලාකාරයෙක් ද විය. එමෙන්ම ලේඛන පිළිබඳ මනා නිපුණත්වයෙන් යුත් කෙනෙකු ද විය .

Hay algunas de las partes más importantes del libro, Búhos. ellos Crítico Literario Crítica (Portada del libro), cintas y libros activoයි. (නූල සහ කවරය අතරට යොදා බොත්තම වැනි දෙයකි). පුස්කොළ පොතක ආරක්ෂාවට අලංකාරයට හා වටිනාකම ලබා දීමට මේවා විශේෂ කොට සළකුණු ලබයි. වාර්තා කරන ලද පොත් වල වැඩි ප‍්‍රමාණයකට දැව මාධ්‍ය උපයෝගී කරගෙන සකස්කරන ලද කම්බා යොදා ඇත. ලාක්ෂාවලින් හැඩකරන ලද සම්ප‍්‍රදායික සැරසිලි මෝස්තර ද යොදා ඇත. ඊට අමතරව ලෝහ මාධ්‍යයෙනන් සකස් කරන ලද කම්බා 1 පමණක් වර්තා විය. (වගු අංක 1) පොත් සකිය සඳහා ඇත්දළ පිත්තල මිශ‍්‍ර ලෝහ,හා විවිධ කාසි වර්ග භාවිත කර ඇති බවට සාධක වාර්තා වි ඇත. සමහර පුස්කොළ පොත්වලට පත්ඉරුවලින්ම පොත් කම්බය යොදා තිබු අතර පොත් කම්බය නොමැති පොත් ද කිහිපයක්ම වාර්තා විය.

La investigación anterior ha documentado muchas cosas en la historia de la escritura de ostras. Estudiar esta tradición es un contenido de gestión histórica, cultural, religiosa, política, social y patrimonial. Todos estos hechos están contenidos en varios documentos en los folletos y también son una inversión intelectual para el futuro. Se puede alentar a los investigadores, conservacionistas y lingüistas a centrarse en investigaciones futuras.

4. Bibliografía relacionada

  • Examen de Ellepola, Diaperzhani (2009), la práctica de la escritura de yeso y sus efectos de contenido, Opcional, Zona 2, Departamento de Arqueología, Universidad de Peradeniya.
  • Paranavithana KD. (1996), los orígenes de los orígenes de Sri Lanka, la evolución, museos, 4 Wildlife Zone, Departamento de Museos Nacionales, Colombo.
  • Fernando PEEP (1953), el Museo de Historia de la Pulp Fiction en el Museo Británico, pasos, El Diario de la Unión Sinhala de la Universidad de Ceilán, Colombo.
  • Wimalaratne KDJ (1989), Conservación y reconstrucción de materiales de la biblioteca, Colombo.
  • De Silva, Austin SHM (1969), los antiguos textos de Sri Lanka, El siglo de estudio, Departamento de Educación de 1, Colombo.
  • Laguaru, Ariya (2007), Libros de ola de Sri Lanka, Departamento de Asuntos Culturales, Colombo.
  • Investigación de campo realizada en el templo de Madanwala, 2016

මාදන්වල රජමහා විහාරයේ පුස්කොළ පොත් පිළිබඳ විමර්ශනයෙන් ලබා ගත් දත්ත

No. El libro en el folleto

nombre

escala descripción
longitud

(Cm)

ancho

(Cm)

උස

(Cm)

බර

(G)

IUT Junction
1 Libro de Sutra (Angam Sutta y Satipatthana Sutta) 43.5 6.1 5.8 819 24 Es una carta moderna de Sinhala y de tamaño medio. Cordón de madera. La superficie de la acera está decorada con textiles estampados, decorados con rojo, amarillo y negro. La primera puntada es geométrica.
2 Máscara cerebral con PuskaPopatha 48 6.5 3.8 534 141 Un PalaPark escrito en Pali. Las letras son de tamaño mediano. Es con leña. La carcasa es geométrica y versátil. Amarillo y negro En el medio del sombrero está hecho.
3 Cirugía de máscara cerebral 36 6 13 1.359 468 Escrito en Pali. Cordón de madera. Los diseños geométricos están adornados con lentes. Colores amarillo y negro.

4 El osario con el Wessonara Jagath 47.7 5.7 3.5 437 44 Este libro está escrito en lenguaje sinhala. Negro y rojo están adornadas con paleta y estilos geométricos.
5 El Sutta de Satipatthāna y el folleto tribal de Uyad Sutura 50.3 6 4.4 645 152 Es un búho, decorado con hilos de madera y personajes. La alfombra está hecha. Los diseños geométricos están compuestos por 49.
6 Purawanata es un poeta 44.5 5.6 4.7 463 142 Los diagramas geométricos se dibujan en papel. Está escrito en Pali, un tatuaje de tamaño mediano.
7 Sutta Suriodhdagana Sutra 4.5 5.2 0.5 588 64 El libro de lengua Pali escrito en Pali es un emblema de Laksha Liwal y un diseño de Paleetti.
8 Libro de bonos 35.5 5.5 9.4 957 211 Este libro, compuesto en el siglo 1913, está hecho de madera. Los colores rojo y negro son inertes.
9 Pusgeḍiya 44 3 1.179
10 Samhaaram 47.8 5.7 4.8 143 Desarmado Este libro no ha sido completado.
11 El libro de medicina 34.5 0.6 4.9 584 112 Esta franquicia lingua está escrita en idioma sinhala. La moneda del centenario 1870 ha sido acuñada como 'Activa'.
12 Fórmula cerebral 42.3 6 3.5 48 Este libro compuesto en Pali es intemporal y simple. Se usa un sistema de bronce.
13 Fórmula Sedapyate 45 5 4 134 Este libro, compuesto en Pali, no es problemático.
14 Doctor en medicina 34.5 5.5 1.9 12 Conservas de madera con prescripciones y prescripciones simples.
15 Dhammacakka Sutta Puskalpotha 56.8 5.8 5.5 756 Escrito en Pali. Cordón de madera. El pigmento rojo está impregnado. Un agujero de color amarillo en el agujero. Las líneas tienen líneas negras.
16 Pusgeḍiya 44 5.5 2.4 45 Desarmado En el futuro, nada hecho por escrito fue escrito por necesidad.
17 Pusgeḍiya 45.8 3.3 1.8 1.017 45 Desarmado En el futuro, nada hecho por escrito fue escrito por necesidad.
18 Futuro del futuro 37.5 4.5 2 1 084 34 Cordón de madera simple. Este libro, compuesto por Pali, representa el tamaño mediano.
19 Medicina y astrología 22.5 6.3 11.6 672 78 Escrito en Sinhala. La línea 2 es un dibujo.
20 Libro Sutras Gulp 43.3 0.6 8.1 71 100 Escrito en el 1893.02.26 Abhayagiri Vihara en el año 2012. Suwathugammana Sutta, Brahmasya Sutta, Paticcassamuyaduma Sutta. La contraportada es geométrica. Dævakambayaki. Diseños decorativos.
21 Libro Jataka 48.4 4.4 3.7 50 Este libro está escrito en lenguaje sinhala. Los colores negro y rojo están bordados con decoración decorativa.
22 La fórmula para la sustitución 45 6 5.2 561 91 La madera es un alambre simple. Este libro, compuesto por Pali, representa el tamaño mediano.
23 Wedda y el Software Senior 31.5 6.6 2.2 65 Platillos. Se han dibujado diferentes patrones geométricos en las diapositivas.
24 El libro de visitas 31 41.3 5.1 143 Escrito en prosa y poesía, este libro contiene una variedad de signos geométricos y del zodíaco en el mapa. Cordón de madera simple.
25 Doctor en medicina 30.8 0.5 2.5 10 Escrito en prosa y poesía, este libro contiene una variedad de pinturas geométricas y círculos naaket en el boceto. Cordón de madera simple.
26 Samhaaram 47.2 6.9 19.5 1.252 503 Escrito en Sinhala. La madera está hecha de rojo, negro y negro. COV Coin se utiliza para fines de organización.
27 Fórmula cerebral 47.8 6 7'2 - 190 Este libro, escrito en el día del Maestro de 1770 Wesak century, está compuesto de varios patrones geométricos y patrones ornamentales.
28 Libro culpable 37.1 5.1 6.3 555 64 Este libro, escrito en Sinhala, no presenta problemas. Medicina y artes culinarias incluyen hechos.
29 El libro de Dhamma 46.5 6 3.5 558 195 Es con leña. Sin tallas La planta cultivada permanece decolorada. La moneda es una moneda del centavo 1922.
30 Libro de medicina de enfermedades oftalmológicas 20 5 4 78 Es con leña. Información relacionada con alergias. La planta cultivada permanece decolorada.
31 Fórmula cerebral 41 5.8 7.2 1.02 125 Un libro de Sobhitha Thera. Es con leña.
32 Molde 40.8 6 0.2 - 24 Ninguna libreta vacía.
33 El espectro de la materia con un jacal crustal 65.2 6.3 3.7 - 43 Buda Año 2472, o Xanthus 1928, Ukkumennika Upasica y Wijayasekara Mudiyanselage Appuhami. Tiene una moneda en el siglo 1929.
34 La fórmula brownies 41 5.8 7.2 - 75 En el 1990 BC, en el 22 en noviembre, el decimotercer día fue escrito por Upasaka Raala de la casa de Thamara. Buwaneka fue entregado ceremonialmente a Vihara por Diyawalana en 1821.
35 Libro Nahet 31 04 5.1 143 El cable no se puede iniciar. Incluye información del Nachate. Ciclos levantados y otros diseños geométricos.
36 Fórmula cerebral 39 5.5 1.3 43 El cable no se puede iniciar. Algunos ganadores se han decolorado.
37 Terapia médica y sénior 31.5 6.6 2.2 65 El cable no se puede iniciar. Los libros no están activos. Las puntas de rompecabezas tienen diferentes formas y diseños.
38 Sutras y la cuarta oración 33.8 5.3 5 407 55 Pali está escrito. Grabado de madera grabado. Los libros no están activos.
39 Bhakha Dhamma y Jathaka hablan 45.3 5.3 3.6 392 48 Escrito en Sinhala. La pulpa de madera está tallada con lagunas. Los libros están hechos de resistente marfil.
40 Discurso del Buda y los Profetas 45.6 6.3 2.3 405 46 Escrito en Sinhala. La pulpa de madera está simplemente grabada.
41 La gran fórmula de sedimentación 49.5 5.9 6 126 Don Wijesinghe Appuhami está escrito en lenguaje 1881 Pali. Pulpa de madera
42 Kurtma Jathak 36.9 5.3 3 292 36 Escrito en Sinhala. Grabado de madera grabado. La función de latón se utiliza.
43 Milindapragnaha 65 6 10 1.953 232 Madanwala Ratanapala Thero escribió. Un alambre hecho de un metal mezclado. Hay hermosas esculturas en la superficie. Brassware.
44 Doctor en medicina 30.8 5 2.5 10 Estilo escrito y poético Hay información que pertenece al Nachate. Pulpa de madera El rompecabezas que se muestra tiene diferentes imágenes.
45 Libro Sutt Aulacaca Sutta, Chulla Sutrasapaththana Sutta, Mangaparinibbana Sutta, Chulhallitri Sonde Sutta, Brahmagavathna Sutta y Otro Sutta. En el templo 1892.2.26 Asgiri, Madanwala, Bopitiye Sumangala Thera escribió un libro. Hay diseños geométricos. Los cubos de madera tienen diseños de decoración.
46 Libro Jataka 39 6 3 32 Joyas de madera Decoración de girasol. En el día 1966.3.27, los devotos han sido sacrificados al Señor. La planta cultivada permanece decolorada.
47 Duques de Suttas 70.5 6 7 1.195 179 Pali está escrito. Joyas de madera Decoración de girasol.
48 Libros de prescripción 30.5 4.5 9.3 662 74 Un alambre de madera clara.
49 Libro Veda y Anoquet 22.5 6.3 0.6 672 78 Un alambre de madera clara. Se arrastran diferentes imágenes en la segunda carpeta. La partición está atenuada.
50 Libro de bonos 49.5 6.5 3 81 El cable no se puede iniciar. Está escrito en el alfabeto Sinhala Bindi. La planta está agotada y descompuesta.
51 Libro Sutra Dhamma y Nakath 47.5 6.5 4 132 Escrito en Pali y Sinhala. El cable no se puede iniciar. La planta se ha decolorado.
52 Libro Jataka 48.5 9.5 4 50 Se dice que fue escrito por M. Dharmaratne. Está escrito en una carta firmada de Sinhala. Los cubos de madera tienen diseños de decoración.
53 Libro Nahet 48 4.8 2 53 Escrito en estilo poético. El cable no se puede iniciar. La planta se ha decolorado.
54 La gran fórmula de sedimentación 50 6 5.8 Pali está escrito. Cuerpo de latón con una madera simple.
55 Fórmula Sedapyate 52 6.5 4 612 64 Pali está escrito. Cuerpo de latón con una madera simple.
56 Libro Jataka 43.3 6 8 2.954 560 Pali está escrito. Cuerpo de latón con una madera simple.

,en

Este artículo se publicó por primera vez en www.archaeeology.lk/sinhala en 2017.07.24.

,en

anuncios

1 COMENTARIO

DEJA UNA RESPUESTA

Por favor, introduzca su comentario!
Por favor, introduzca su nombre aquí

Este sitio usa Akismet para reducir el correo no deseado. Descubra cómo se procesan los datos de sus comentarios.